انواع عمل لیپوماتیک

عمل لیپوماتیک

عمل لیپوماتیک در کرج بهترین و موثرترین راه برای لاغری موضعی می باشد. چربی های اضافی بدن مثل ران، شکم، بازو، پهلو، و … باعث از بین رفتن اعتماد به نفس افراد می شود. که با لیپوماتیک می توان این مشکل را حل کرد. علاوه بر ان روشی جدید و بدون عارضه است که امروزه مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفته است.

نکته مهمی که باید برای عمل لیپوماتیک در نظر گرفت این است. که این عمل به هیچ عنوان یک عمل لاغری یا کاهش وزن نیست، مناسب ترین گزینه ها برای انجام این جراحی، افرادی با BMI در حدود ۳۰ هستند، این افراد اگر چربی های زیر جلدی زیادی هم داشته باشند، مایلند که سایز جاهای اضافی خود را کم، و سایز باسن و یا سینه ی خود را بهبود ببخشند. البته باید به یاد داشت که پس از عمل نیز مقادیر اندکی از سلول های چربی باقی می مانند،برای جلوگیری از برگشت چربی به زیر پوست توصیه می شود برنامه غذاییتان را هم عوض کنید.

فواید عمل لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک در کرج هیچ آسیبی به بافت های غیر از چربی وارد نمی کند و دستگاه برای کار در محیط چربی ساخته شده است. دستگاه به محض خروج از چربی و ضربه زدن به عضلات و نواحی ناخواسته حرکت دستگاه اتوماتیک متوقف می شود و به بافت های زیرین آسیبی وارد نمی شود. علاوه بر ان سرعت تخریب چربی های ناخواسته با استفاده از ساکشن ها به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده و در یک زمان بسیار کوتاه حجم زیاد و قابل توجهی از چربی را می توان از نواحی ناخواسته تخلیه کرد.

مزایای انجام لیپوماتیک در کرج

  • لیپوماتیک یکی از بهترین روش های پیکرتراشی و یک روش امن برای  فرم دهی به اندام می باشد. که با شکستن بافت چربی‌ها، ریسک آمبولی را نیز کاهش می دهد.
  • هزینه پایین استفاده از لیپوماتیک در مقایسه با روش‌های دیگر نیز، از مزایای لیپوماتیک می باشد.
  • زمان عمل در لیپوماتیک بسیار کوتاه است و نتیجه لیپوماتیک به صورت آنی قابل مشاهده است.
  • کاهش درد نسبت به روش‌های دیگر، از مزایای این جراحی می باشد.
  • تا حدودی لیفت پوست یکی از ویژگی‌های مهم لیپوماتیک است.

لیپوماتیک شکم

اگر نمی دانید، بدانید که با ورزش و تغذیه مناسب چربی ها شکمتان از بین نمی روند. امکان دارد و تقریباً قطعی است که با انجام فعالیت ورزشی حجم توده چربی از بین رود. اما آنی که ورزش را رها کنید. حتی بیش از پیش چربی ها به زیر پوستتان بازگشت خواهد داشت. به وسیله ی عمل لیپوماتیک بسیاری از سلول های چربی شما به طور کامل برداشته می شود، بنابراین بازگشت چربی مراحل دشوارتری طی می کند.

لیپوماتیک بازو

بازو های شل و آویزان دارید؟؟ رژیم به شما کمک می کند ولی نه ۱۰۰%، به خصوص در اندام هایی مانند بازو،تنها راه رهایی از چربی ها جراحی می باشد، مناسبترین جراحی برای بازو عمل لیپوماتیک می باشد.

عمل لیپوماتیک ران

یکی دیگر از محل های انباشت چربی ران ها می باشند، بسیاری از خانم ها از داشنتن پاهای درشت و پر در عذابند. به کمک لیپوماتیک می توان سایز ران ها را کاهش داد و چربی های زیر پوست را از بین برد.

لیپوماتیک غبغب

عامل ایجاد غبغب در افراد، انباشت چربی در ناحیه ی گردن و نواحی بالای سینه می باشد. یکی از پرکاربردترین و بهترین راه ها برای از بین بردن غبغب استفاده از دستگاه لیپوماتیک می باشد. این دستگاه با ضربه به چربی ها ابتدا بافت آن را شل کرده و سپس آن را بیرون می کشد. به طور کلی می توان گفت لیپوماتیک متدی است که توانست پیشرفت های بسیاری را برای علم پیکرتراشی به ارمغان آورد.

مزایای جراحی لیپوماتیک نسبت به دیگر روش ها:

  • دارای سنسوری است که در صورت برخورد دستگاه با بافت غیر چربی به صورت خودکار خاموش می شود.
  • نسبت به سایر روش ها دوران نقاهت کمتری دارد.
  • از پوست در برابر سوختگی محافظت می کند.
  • مانع افتادگی و شل شدگی پوست می شود.
  • به مدت زمان کمتری نیاز دارد.
  • سلولیت از بین می رود.

مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک

  1. زیبا جو باید به منظور جمع شدن و شکل دهی به قسمت های لیپوماتیک شده طی مدت مشخصی که پزشک به او دستور داده است گن های مخصوص را بپوشد. عموما مدت زمان استفاده از گن ها دو ماه است .
  2. سعی کنید به حالت ۹۰ درجه یک جا نشینید و بیشتر دراز بکشید. مهم ترین کاری که بعد از عمل باید انجام دهید پوشیدن گن می باشد. که در تاثیر گذاری انجام لیپوماتیک بسیار موثر می باشد.
  3. امکان دارد بعد از عمل ترشحاتی به شکل مایع یا خون آبه از نواحی بیرون بیاید. توصیه می شود برای این که این مایعات کاملا خارج شود با ماساژ به سمت پایین به تخلیه آن ها کمک کنید.
  4. بعد از جراحی توصیه می شود بیمار مایعات زیاد مصرف کند و مواد غذایی رقیق را در برنامه غذایی جای بدهد.
  5. پس از عمل لیپوماتیک افراد باید به صورت کاملا مطلق استراحت کنند و ارام ارام بعد از چند روز راه رفتن سبک را شروع کنند.

کاهش ورم پس از انجام لیپوماتیک

بعد از انجام عمل پیکرتراشی، فرد در ناحیه ای که جراحی شده دچار ورم خواهد شد. همه افرادی که تحت جراحی لیپوماتیک قرار می گیرند، به دنبال راه های از بین رفتن ورم بعد از جراحی لیپوماتیک می باشند. در این قسمت مواردی را بیان کردیم که رعایت آن ها تا حد زیادی بر کاهش ورم موثر است..

  • هنگام استحمام می توان محل تحت جراحی را آرام ماساژ داد. البته این کار باید چند هفته بعد از انجام جراحی و با هماهنگی جراح صورت گیرد.
  • یک روز بعد از عمل لیپوماتیک لازم است پیاده روی کوتاه حتی در منزل را آغاز کرد تا جریان خون و مایعات در بدن تسهیل شود.
  • مصرف چربی و نمک باعث افزایش ورم می شود، بنابراین تا یک هفته لازم است از مصرف زیاد این موارد خودداری کنید.
  • مصرف سیگار، قلیان و الکل را باید تا حداقل  یک ماه کاملا قطع کرد.
  • نباید تا یک هفته به حالت ۹۰ درجه نشست.

چه کسانی کاندیدای مناسب لیپوماتیک نیستند؟

به طور کل علاوه‌بر افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، بیماران هموفیلی نیز باید از انجام این جراحی خودداری کنند. این موضوع به نظر و تشخیص علمی پزشک متخصص بستگی دارد. زیرا شرایط مراجعه کنندگان و انتظارات آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. در نتیجه زیبا جویان باید جلسه مشاوره با پزشک داشته باشند. در این جلسه، عوارض، خطرات و مراقبت‌های پس از عمل، برای مراجعه کنندگان بازگو می‌شود. یا حتی با عکس برداری از بیمار، تشریح مصور انجام می‌شود. پیش از انجام عمل لیپوماتیک، پزشک برای فرد آزمایش‌های مختلفی تجویز می‌کند.

دوره نقاهت عمل لیپومکاتیک چه مقدار به طول می انجامد؟

عموما دوره نقاهت این جراحی یک هفته به طول می انجامد که این مدت در افراد مختلف متغیر می باشد. برای مثال ممکن است فردی بدن ضعیف تری داشته باشد و این دوره نقاهت مقداری طولانی شود. به طور کل می توان گفت که عمل لیپوماتیک یکی از روش های پیکر تراشی در کرج جراحی سختی است زیرا شما از همان روز های اول پس از جراحی می توانید به کار های روزمره خود رسیدگی کنید و نیاز به کمک کسی ندارید. تنها باید توجه داشته باشید که تا زمان بهبودی کامل کم تر از نمک و غذا های دیر هضم استفاده کنید و فعالیت های ورزشی سنگین انجام ندهید.

دستگاه لیپوماتیک در کرج چه ویژگی هایی دارد؟

  • این دستگاه دارای مانیتوری می باشد که شدت امواج و میزان اثر بیحس کننده را نشان می دهد.
  • استفاده از بی حسی موضعی و مجهز بودن دستگاه به امواج مادون صوت برای لیز چربی اصلی
  • سیستم میکروسکوپی دارد که چربی ها بدون افزایش فشار در دستگاه، تخلیه می کند.
  • سیستم خودکار ایستادن دستگاه در برخورد با بافتی غیر از چربی
  • گرما را انتشار نمی دهد و باعث سوزش نمی شود.
  • بی حس شدن موضعی بر اثر لرزش دستگاه
  • سیستم جنبشی که سر و صدا ندارد
  • ذخیره مواد تزریق شده در چربی
  • دارای فرکانس مادون قرمز

 پیکرتراشی در کرج چگونه انجام می شود؟

لیپوماتیک دستگاهی دارد که دارای یک پمپ است. و تولید باد می کند و مکش بالایی دارد. قسمت‌ دیگر این دستگاه کانولا نام دارد که از استیل ساخته شده که ضد زنگ است.
پزشک برشی بین ۲ تا ۵ سانت روی پوست ایجاد می کند تا کانولا وارد بدن شود. کانولا که وارد چربی بدن می شود با حرکات لرزشی و دورانی که دارد باعث کوچک شدن بافت های چربی می شود.
و پمپ مکنده ای که این دستگاه دارد باعث می شود چربی های اضافی که برداشته شده است بیرون باید. به طور کل این جراحی ۳ مرحله دارد:

  • سپس محلی که استریل شده باید بی حس شود تا خونریزی شدید نداشته باشد.
  • سپس چربی ها با استفاده از کانولا بیرون کشیده می شود.
  • فرد بیهوش شده و محل جراحی استریل می شود.

ایا عمل لیپوماتیک جراحی خطرناکی است؟

لیپوماتیک به هیچ عنوان خطرناک نیست، بلکه باعث افزایش سلامت بدن هم خواهد شد. به دلیل این که اگر چربی بیش از اندازه در بدن جمع شود باعث بروز بیماری‌ های خطرناکی مثل کلسترول بالا و کبد چرب می‌شود. با از بین رفتن و خارج شدن این چربی‌ها از بدن، احتمال بروز این بیماری‌ ها در بدن شما نیز کاهش می‌یابد. نا گفته نماند زیبایی اندام اعتماد به نفس را افزایش می دهد. در عمل لیپوماتیک با کمک بی‌حسی موضعی و گاه بی‌هوشی، هنگام جراحی هیچ گونه دردی احساس نخواهید کرد و پس از انجام جراحی درد خفیفی احساس خواهید کرد که کاملا قابل تحمل می باشد. . اگر پس از انجام جراحی، سبک زندگی  سالمی داشته باشید و در کنار ان تغذیه سالم هم داشته باشید و ورزش کنید، اثار جراحی ماندگار خوهد بود.

پیش از عمل لیپوماتیک چه سوالاتی باید از متخصص خود بپرسید؟

  1. آیا جراح متخصص شما توسط هیئت جراحی تائید شده و در این زمینه متخصص است؟
  2. آیا جراح در زمینه جراحی پلاستیک و لیپوماتیک تخصص کافی را دارا است؟
  3. چه روش و دستگاه‌هایی برای عمل لیپوماتیک استفاده خواهد شد؟
  4. آیا مطب و یا مرکز خصوصی جراح دارای تأییدیه رسمی می‌باشد؟
  5. در چه محلی و با چه روندی عمل لیپوماتیک انجام خواهد شد؟
  6. آیا جراح شما دارای امتیازات و افتخارت خاصی می باشد؟
  7. چه نکاتی را برای داشتن بهترین نتیجه باید رعایت شود؟
  8. در دوره بهبودی و نقاهت چه نکاتی باید رعایت شود؟
  9. آیا شما شرایط مناسبی برای این عمل دارید؟
  10. چه عوارض و خطراتی امکان دارد رخ بدهد؟
  11. تجربه جراح متخصص چند سال است؟

نتایج قطعی پیکرتراشی با لیپوماتیک

از مهم ترین مزایای پیکرتراشی با کمک لیپوماتیک، سرعت بیشتر، حجم چربی بیشتر قابل تخلیه، خطرات و عوارض کمتر، درد کمتر، شل شدگی کمتر پوست نسبت به روش‌های قدیمی‌تر، دقت بیشتر، آسیب کمتر به بافت‌های بدن، عدم سوختگی و … خواهد بود. با توجه به افزایش میزان چربی تخلیه شده و بیشتر شدن حجم آن از ۱۰۰۰ میلی لیتر، هیچ عوارض قطعی برای فرد در پی نخواهد داشت. اگر جراحی پیکرتراشی و لاغری توسط جراح فوق تخصص انجام شود، و از تکنیک‌های استاندارد و دقت و تجربه لازم می‌توانید عوارض جانبی این جراحی‌ها را کنترل کنید.

لیپوماتیک در کرج چه مزایایی دارد؟

  • جمع آوری پوست و شکل دادن به پوست بهتر از سایر جراحی ها 
  • می توان تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی انجام داد
  • هیچ جای زخمی برجسته ای بر جای نمی گذارد
  •  باعث برآمدگی چربی در زیر پوست نمی شود
  • بیمار هیچ دردی را احساس نمی کند
  • یکنواختی چربی در زیر پوست
  • جراحی لیپوماتیک بی خطر
  • تورم و ترشحات بسیار کم 
  • احتمال عفونت بسیار کم 

روش انجام عمل لیپوماتیک

در روش انجام عمل لیپوماتیک، بافت های چربی از بدن خارج می شوند. پیش از انجام جراحی در ناحیه ای که نیاز به جراحی دارد، برش های ۲ الی ۵ میلی متری ایجاد شده و از طریق این برش ها کانولا همان دستگاه ساکشن وارد بدن فرد شده تا با استفاده از عمل لیپوماتیک، چربی های خارج شده سالم و زنده بماند. به همین دلیل می توان برای تزریق به نواحی دیگر بدن از آن استفاده کرد. دستگاه کانولا به صورت لرزشی کار می کند. که لرزش های متناوبی را به صورت رفت و برگشتی انجام می دهد، چربی ها را تخریب و خارج می‌کند. با انجام این روش امکان عفونت کردن در بدن خیلی کم است.

بهترین متقاضیان برای جراحی لیپوماتیک در کرج چه افرادی هستند؟

عمل لیپوماتیک در سنین بسیار پایین و یا بسیار بالا مناسب نمی باشد. اگر که سن کمی دارید، رژیم بگیرید و ورزش کنید تا به اندام ایده ال خود برسید. مناسب ترین سن لیپوماتیک بین ۳۰ تا ۵۰ سالگی می باشد. به عنوان مثال در دوران بلوغ نباید این عمل زیبایی را انجام داد زیرا رشد بدن کامل نشده است. همچنین اگر در سن بالا انجام شود چون قدرت کشسانی پوست کم شده، امکان افتادگی پوست بعد از جراحی لاغری، بیشتر است. اگر عادت به استعمال دخانیات دارید، شما کاندیدای خوبی برای عمل لیپوماتیک نیستید زیرا برای شما ریسک بالایی دارد. در نتیجه باید حداقل یک ماه قبل و یک ماه بعد از جراحی، دخانیات را مصرف نکنید. بهتر است پس از جراحی توقع منطقی از لیپوماتیک داشته باشید. زیرا بعد از لیپوماتیک باید رژیم غذایی خود را تغییر داده تا مجددا دچار افزایش وزن نشوید.

هزینه عمل لیپوماتیک چقدر است؟

در موارد انتخابی در تمامی زمینه‌ها، یکی از مهم‌ترین فاکتور ها هزینه نهایی است. در عمل‌ های جراحی زیبایی هم این فاکتور نقش بسیار مهمی را به خود اختصتص می دهد. به صورتی که عموما مراجعین تصمیم می‌گیرند کلینیکی را برای عمل انتخاب نمایند که هزینه کمتری برای آن‌ ها داشته باشد. چربی‌کشی با لیپوماتیک با توجه به عوامل متعدد، هزینه متفاوتی دارد. در صورتی که چربی در بدن شما اشباع شده باشد، مدت زمان لیپوماتیک افزایش یافته و هزینه بیشتری هم صرف خواهد شد. هزینه ای که شما بابت پیکرتراشی یا لیپوماتیک پرداخت می کنید بابت تجهیزات جراحی، دستمزد پزشک، کادر پرستاری، امکانات کلینیک لیپوماتیک و محل جغرافیایی کلینیک، می باشد. پرداخت این هزینه با توجه به بدن هر فرد متفاوت است به همین دلیل با مراجعه به صفحه اصلی و رزرو نوبت می توانید از هزینه دقیق مطلع شوید.

سوالات متداول درباره عمل لیپوماتیک

آیا لیپوماتیک جراحی ایمنی است؟

همه عمل های جراحی خطر های خود را دارند و هیچ جراحی بی خطر نیست. اما در مقایسه با دیگر روش های پیکرتراشی لیپوماتیک جراحی ایمنی است. مقدار چربی که می توان برداشته در این جراحی محدود است. اما خطراتی وجود دارد، مثل عفونت، بی حسی و زخم. اگر چربی بیش از حد برداشته شود، امکان دارد در پوست ناهمواری هایی بوجود بیاید. خطرات جراحی بستگی به میزان  چربی برداشته شده خواهد داشت.

آیا لیپوماتیک درد دارد؟

احساس درد و عمل جراحی هیچ موقع از یکدیگر جدا نبوده اند. اگر بخواهیم واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم تا ۲ روز اول احساس درد خواهید داشت، اما پس از ان روز به روز این احساس درد کاهش میابد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]
این پست توصیه می شود

نظرات