جراحی گوارش

این جراحی در حقیقت شامل معاینه و درمان انواع بیماری های دستگاه گوارش از سمت مری به راست روده، بیماری گوناگون و  کبد، مجراهای ،پانکراس و جراحی کیسه صفرا در کرج است. همچنین در اندام هایی که جزء دستگاه گوارش نمی باشند. مثل طحال و یا مثلاً دیواره شکمی، مریضی را شرح می دهد. هر چند بسیاری از بیماری های دستگاه می تواند به وسیله ی رژیم غذایی و انواع قرص ها و داروها بهبود یابد. اما در بسیاری از موارد لازم است که به منظور بررسی و درمان بهره بگیریم.

جراحی دستگاه گوارش چیست؟

از مهم ترین بخش هایی از انواع جراحی عمومی، این جراحی است. این جراحی شامل انواع بیماری ها می شود مثل : جراحی پانکراس، کبد، مجاری صفراوی و…می باشد
اگر چه برخی از بیماری های گوارشی نیاز به جراحی نداشته خفیف هستند. که در مدت کوتاه با مصرف برخی از داروها درمان خواهد شد اما گاهی اوقات با شدت گرفتن مشکلات گوارشی و ایجاد درد و ناراحتی بیمار، باعث مراجعه به پزشک و انجام  (لاپاروسکوپی) می شود.

جراحی کرج

جراحی کرج

موارد ضروری

دو بیماری عمل آپاندیس و کولسیستیت دو نمونه از بیماری های اضطراری دستگاه گوارش می باشند که فوراً احتیاج به رسیدگی و در حقیقت جراحی دارند.
از دیگر موارد ضرورت این عمل می توان به انسداد روده ها، فتق خفیف و سوراخ روده اشاره کرد.جراحی دستگاه گوارش علاوه بر موارد فوق برای درمان و بهبود
بسیاری از سرطان ها مانند سرطان لوزالمعده و معده، سرطان روده و .. نیز به کمک می آید.هم چنین در بخش اورژانس هر بیمارستانی بسیار افراد با آسیب های شکمی وجود دارند.

بیماری های دستگاه گوارش چیست؟

  1. زخم معده
  2. ریفلاکس معده
  3. بیماری های روده

نکاتی راجع به دستگاه گوارش

دستگاه گوارش نقش بسیار مهمی را در حفظ سلامت هر شخص دارد. و باید در سلامت نگه داشتن آن بسیار کوشا باشیم. تا در آینده دچار بیماری های مختلف گوارشی که در نهایت به جراحی دستگاه گوارش منتهی می شود، نشویم. داشتن  رژیم غذایی مناسب در زندگی و اجرای آن باعث می شود تا فرد کمتر به مشکلات و بیماری های گوارشی مبتلا شود. افرادی که نسبتا چاق هستند باید این بحث را بسیار جدی بگیرند و خیلی ساده از آن عبور نکنند. به همین دلیل است که جراحی دستگاه گوارش جزء یکی از عمل جراحی هایی که جراحی لاغری است، محسوب می شود.

جراحی گوارش برای افرادی که اضافه وزن دارند؟

لاپاراسکوپی دستگاه گوارش بهترین نوع روش جراحی ها است که با درد و برش کمتری همراه می باشد. جراحی دستگاه گوارش جزء یکی از عمل های جراحی لاغری است. همه ما می دانیم که بسیاری از بیماری ها از نداشتن رژیم غذایی مناسب سرچشمه می گیرد. به همین دلیل افراد نسبتا چاق نباید این بحث را بی اهمیت در نظر بگیرند و ساده از آن عبور کنند.

دکتر امید نامداری متخصص جراحی با یک دهه سابقه در زمینه ی انواع جراحی ها.  اعم از لاغری و زیبایی و عمومی، آماده ارائه خدمات به بیماران در محدوده ی کرج و البرز می باشد. برای گرفتن نوبت مشاوره و یا عمل جراحی با ما تماس بگیرید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3.7]
این پست توصیه می شود

نظرات