جراحی پلک در کرج

جراحی پلک در کرج

جراحی پلک در کرج

همه ی انچه در مورد جراحی پلک یا (بلفاروپلاستی) باید بدانید اینجا به شما ارائه داده می شود. جراحی پلک (بلفاروپلاستی) در کرج (بلفاروپلاستی) برای زیبایی چشم ها انجام می شود و ظاهر چشم هارا بهبود میابد. این جراحی می تواند برای یکی از پلک های بالا یا و پایین یا هر دو انجام شود. این عمل هم برای زیبا سازی اطراف چشم و هم برای درمان برخی مشکلات عملکر پلک انجام می شود.در این عمل پوست های اضافه و چربی اطراف چشم، پلک پایین یابالا که در اثر بالا رفتن سن به وجود امده  نتیجه ان افتادگی چین و چروک و شل شدن پوست شده را بر می دارند.

جراحی پلک (بلفاروپلاستی) چیست؟

دلیل اصلی انجام این جراحی پوست های اضافه پلک و افتادگی پلک و اطراف چشم هاست. بلفاروپلاستی که گاهی لیف چشم هم به ان گفته می شود اطراف چشم را سفت می کند. چین و چروک ها برطرف می شود و باعث ظاهری جوان تر، و زیباتر می شود.
لازم به ذکر است که بلفاروپلاستی را نباید با عمل (پتوز) اشتباه بگیریم، تفاوت این دودر این است که در بلفاوپلاستی فقط چربی و پوست های اضافه ی اطراف چشم برداشته می شود. اما در جراحی (پتوز) تاندون ها و عضلات که وظیفه ان ها بالا نگه داشتن پلک است سفت می شود. گاهی این جراحی برای از بین رفتن موانعی که باعث اشکال در بینایی می شود انجام می شود.

انواع بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی درمانی

درمان التهابات پوستی ناشی از قرار گرفتن چین‌های پلک روی هم، از دیگر کاربردهای این عمل جراحی است. در بیشتر موارد بلفاروپلاستی درمانی زمانی انجام می‌شود که پوست اضافی پلک‌ها به حدی آن‌ها را سنگین کرده‌اند که دید فرد متخل شده باشد. گاهی هم تورم پلک بالا یا پایین عینک زدن یا قرار دادن لنزهای طبی را دشوار می‌کند که در آن صورت هم می‌توان از جراحی پلک برای رفع مشکل استفاده کرد.

بلفاروپلاستی زیبایی

این جراحی برای اکثر افراد ضرورت پزشکی ندارد اما برای زیبایی انجام می شود.برای مثال وقتی پلک پایین یا پلک بالا در اثر بالا رفتن سن افتاده می شود و چربی در اطراف چشم ها تجمع می کنند، عضلات پلک ضعیف شده و در نتیجه باعث افتادگی می شود افراد این جراحی را انجام می دهند تا زیبایی و جوانی را برای چهره خود به ارمغان اورند. این جراحی باید حتما توسط متخصص انجام شود. متخصصان مختلفی این عمل را انجام می دهند از جمله متخصصان گوش و حلق و بینی، چشم، و جراحان پلاستیک.

 

پیش از جراحی پلک چه مواردی باید بررسی شود؟

  • فرد دچار بیرون زدگی غده اشکی پشت چشم است یا خیر
  • چک کردن آزمایشات انجام شده برای جراحی
  • وضعیت عصب های چشمی فرد
  • خشکی چشم دارد یا خیر
  • شلی پلک دارد یا خیر
  • میزان بینایی فرد

توضیح عمل بلفاروپلاستی

  • تنها اگر چربی اضافه در پلک های پایینی وجود داشته باشد، امکان دارد با برش از داخل پلک پایین ان چربی برداشته شود. این تکنیک داخلی انجام می شود و نیاز به برش خارجی ندارد و جای زخمی بر جای نمی گذارد مگر این که نیاز داشنه باشد پوست اضافه برداشته شود.
  • اگر پوست اضنافه از پلک های بالایی برداشته شود، برش در ناحیه ی شکاف طبیعی در پلک بالایی انجام می شود. چربی و پوست اضافه برداشته خواهد شد.
  • در صورتی که لازم باشد پلک پایین هم جراحی شود باید برش دقیقا زیر مژه ها زده شود پوست اضافه از پلک های پایینی برداشته شود،
  • این عمل را می توان هم به صورت سر پایی به صورت بی حسی و هم با بی هوشی عمومی و موضعی انجام داد.

 

کاربرد های بلفاروپلاستی

  1.  رفع چین و چروک و افتادگی، جراحی بلفاروپلاستی برای رفع پف چشم که زیبایی چشم را از بین می برد.
  2. مراقبت های پس از جراحی پلک که باعث مختل شدن بیتایی افراد می شود.
  3. برطرف کردن افتادگی و شل شدن و پف پلک ها
  4. برطرف کردن تورم و پف پلک پایین

اقداماتی قبل و بعد از جراحی پلک در کرج

  • قبل از ورود به اتاق عمل آرایش چهره خود را کاملا پاک کنید.
  • بعد از جراحی زیبایی پلک به مدت ۳ روز قطره اشک مصنوعی استفاده کنید.
  • آنتی بیوتیک تجویزی را به مدت پنج تا هفت روز بسته به نظر پزشک مرتبا مصرف کنید.
  • بعد از عمل جراحی زیبایی پلک بر روی چشمان شما پانسمانی نخواهیم گذاشت و چشمان تان باز خواهد بود.
  • اگر در عرض یکی دو روز بعد از عمل زیبایی پلک دچار چشم درد یا افت بینایی شدید به سرعت با پزشک جراح خودتان تماس بگیرید.
  • در یک تا دو روز اول پس از عمل زیبایی پلک ممکن است چند قطره خون از محل بخیه ها خارج شود که طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.

بهترین کاندیدا برای بلفارو پلاستی

بهترین افراد برای انجام این جراحی کسانی هستند که یا بر اثر بالا رفتن سن پلک و اطراف چشمشان دچار باعث افتادگی و شل شدن پوست شده. یا افرادی که به صورت ژنتیکی پلک های پف دار و افتاده ای دارند. که در هر دو مورد این مشکل از زیبایی افراد می کاهد.
در نظر داشته باشید که این جراحی باعث جوان شدن و زیبایی می شود. اما پس از جراحی پوست روند پیری خود را به همان فرایند قبل طی می کند.
به طور کل اگر توسط پزرشک ماهر و متخصص جراحی کنید و تمام نکات مراقبت های بعد از عمل را رعایت کنید نتیجه عمل بسیار عالی بوده و ماندگاری ان بین ۱۰ تا ۱۵ سال می باشد.

زیبایی چشم ها و اطراف ان

تحقیقاتی انجام شده که نشان می دهد چشم ها جزئی از صورت هستند. که از دیگر اجزا بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و در زیبایی صورت انسان تاثیر بسیار زیادی دارد. چشم های ما بیان کننده تمام عواطف و احساسات ما هستند. در زمان خوشحالی،تعجب، ناراحتی و غیره … اما با بالا رفتن سن  که با شل شدن عضلات و پوست اطراف چشم همراه است چشم ها حالت افتاده و غمگین به خود می گیرد که باعث از بین رفتن سر زندگی و شادابی چهره شما می شود. در نتیجه جراحی بلفاروپلاستی نه تنها برروی چشم ها بلکه بر زیبایی تمام صورت تاثیر گذار است.

 

مراقبت های قبل از جراحی

یک روز قبل از اینکه به کلینیک جراحی مراجعه مراجعه کنید (خصوصا اگر قرار باشد با بی هوشی جراحی کنید) باید نکات زیر را رعایت کنید.

  1. از مصرف مسکن‌ هایی همانند ایبوپروفن، دارو های ضد انعقاد خون مثل اسپیرین یا هر داروی رقیق کننده خون از ۱ تا ۲ هفته قبل خودداری کنید.
  2. قبل از مراجعه به کلینیک از هیچ گونه لوازم اریشی و بهداشتی استفاده نکنید. و صورت خود را کاملا بشویید سپس به کلینیک مراجعه کنید.
  3. اگر دارویی دارید که مصرف ان ضرورت دارد صبح همان روز جراحی با مقدار کمی اب مصرف کنید.
  4. برای بعد از عمل خود همراه در نظر بگیرید. تا کمکتان کند به منزل باز گردید و از شما مراقبت بشود.

دستورات پس از جراحی پلک در کرج

هنگامی که جراحی به اتمام می رسد محلی که بخیه زده شده را چرب می کنند  و برای یعضی افراد پانسمان می شود.
امکان دارد چند ساعت بعد از پایان جراحی احساس کشیده شدن پوست پلک و یا درد خفیف داشته باشید. که اصلا جای نگرانی نیست چون با مسکن هایی که پزشک تجویز کرده برطرف می شود.
به منظور کم شدن ورم و کبودی، تا چند روز اول هنگام خواب چند عدد بالش زیر سرتان قرار دهید به صورتی که سرتان بالا تر از بدن قرار بگیرد.
اگر احساس کردید درد شدید دارید با پزشک معالج خود تماس بگیرید.
میزان کبودی و ورم در افراد مختلف متغیر است اما در هفته اول به اوج خود می رسد و پس از گذشت ۲ تا ۱ ماه کاملا از بین می رود.

مزایای جراحی پلک در کرج:

بلفاروپلاستی در کرج مزایای زیبایی، و روانی بسیاری را به همراه دارد. این مزایا شامل :

  • بینایی شما را که به خاطر پلک های افتاده کاهش یافته، باز می گرداند.
  • باعث افزایش اعتماد به نفس شده و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.
  • حتی بدون آرایش هم می توانید ظاهری شاداب تر داشته باشید.
  •  چشمان شما جوان تر و شاداب تر به نظر می رسد.

مراحل عمل جراحی

در طی انجام عمل شکاف ظریفی در قسمت گودی پلک بالا و  در پلک پایین مقداری پایین تر از مژه ها ایجاد می شود به صورتی که پس از عمل جای برش ها قابل مشاهده نباشد. چربی و پوست اضافه برداشته می شود. سپس محل رخم یا با استفاده از چسب بافتی و یا بخیه های ظریف بسته می شود.

دوره نقاهت بعد ازعمل

پس از جراحی پزشک با استفاده از انتی بیوتیک موضعی و تجویز قرص انتی بیوتیک از خطر عفونت محل زخم جلوگیری می کند. معمولا نیازی به پانسمان کامل چشم ها نیست.

  • در ساعات پس از عمل تا ۲۴ ساعت توصیه می شود ساعتی ۱ بار از کمپرس یخ استفاده کنید. تا در حد امکان از تورم و کبودی جلوگیری شود.
  • در ۲۴ ساعت دوم هر چند ساعت یکبار از کمپرس اب سرد استفاده کنید.
  • برای خوب پیش رفتن فرایند بهبود پس از روز دوم کمپرس گرم استفاده شود.
  • دارو های مسکن باید زیر نظر پزشک مصرف شود و پزشک معالج با توجه به شرایط زیبا جوی مراجع مسکن تجویز می کند.
  • برای ساعات پس از جراحی باید توقع ناراحتی خفیف را داشته باشید زیرا هر چند این جراحی سرپایی وکوچک می باشد. اما به هر حال شما عمل جراحی انجام دادید.

البته جای نگرانی نیست و عوارض بعد از عمل پس از چند روز رفع می شود. کبودی، قرمزی، و تورم در چند روز اول عادی هستش و سریعا با پایان می رسد. و تا زمان بهبودی کامل مجاز به استفاده از هیچ گونه لوازم ارایشی در ناحیه و اطراف چشم نیستید.

نحوه انتخاب بهترین پزشک برای جراحی پلک

برای انتخاب بهترین پزشک برای انجام جراحی پلک در کزج (بلفاروپلاستی) باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • صبور بودن و داشتن برخورد مناسب با مراجعه کننده
  • داشتن مدارک معتبر و تخصص کافی در حیطه
  • بررسی آزمایش ها و شرایط جسمی بیمار
  • تسلط داشتن بر اصول زیباشناسی
  • گذاشتن زمان و وقت کافی

 

بلفاروپلاستی پلک بالا

برای جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا دقیقا روی خط پشت پلک برش ایجاد می شود و پوست افتاده و چربی اضافه برداشته می شود. و پوست پلک به سمت بالا کشیده می شود تا چشم ها فرم بهتری داشته باشد و به سمت پایین و افتاده نباشد. و در انتها محلی که برش ایجاد شده را بخیه می زنند.

عوارض بلفاروپلاستی

از مهم ترین عوارض این جراحی بسته نشدن کامل پلک ها در روز های نخست پس از عمل هست. در این مدت باید در طول شب ها از بخور، قطره و پانسمان چشم استفاده کنیم برای جلوگیر از خشک شدن چشم ها.

سایر عوارض:

  1. برنداشتن کامل پوست اضافه
  2. بی حس شدن پلک ها
  3. جای زخم واضح
  4. دو بینی
  5. عفونت

برای جراحی پلک افرادی که به طور منظم استعمال دخانیات دارند. و سیگار مصرف می کنند توصیه می شود که چند وقت قبل و بعد عمل استفاده نکنند زیرا در روند بهبودی اختلال ابجاد می شود.

دلیل اصلی افراد برای انجام جراحی پلک

  1. پف زیر چشم
    معمولا در قسمت زیر چشم ها با افزایش سن، پف ایجاد می شود.  دلیل پف چشم معمولا کشیدگی بیش از حد لایه های پلک پایین است.
  2. افتادگی پلک
    وجود پوست اضافی بر روی پلک بالا می تواند موجب ایجاد پف در قسمت بالای چشم و در نتیجه کوچک و بادامی نشان دادن چشم می شود، این مدل چشم می تواند ظاهر خسته و ناراحتی برای فرد به وجود بیاورد.
  3. چروک زیر چشم
    شل شدن پوست و بافت زیر چشم ها منجر به ایجاد یک ظاهر پیر برای فرد شود.

نتایج خوب عمل بلفاروپلاستی

در صورتی که عمل رضایت بخشی داشته باشید و جراح همان طور که باید عمل بلفاروپلاستی را انجام داده باشد نتایج خوبی دارد مثل:

  • چشم تاثیر زیادی بر زیبایی صورت دارد، به همین دلیل با انجام این جراحی به شدت اعتماد به نفستان بالامی رود.
  • نتیجه عمل تا سال های طولانی ماندگار است و از بین نمی رود. گاها تاثیر ان تا اخر عمر هم می تواند باشد
  • میدان دید بهتری خواهید داشت.

سن مناسب برای انجام بلفاروپلاستی

برای انجام دادن جراحی سن خاصی وجود ندارد. به دلیل این که جراحی پلک در کرج به گونه ای نیست که فقط برای سنین بالا و برای کسانی که در اثر بالا رفتن سن دچار افتادگی پلک شدند انجام شود. افراد زیادی هستند که از همان سنین پایین بر اثر ژنتیک چشم هایشان پف دار است. برای این افراد انجام بلفاروپلاستی بسیار مناسب است و می تواند به حد چشمگیری باعث تغییر چهره و زیبایی شود. برای کسانی که بالای ۴۰ تا ۵۰ سال دارند این جراحی می تواند بین ۱۰ الی ۱۵ سال ماندگاری داشته باشد. اما اگر در سنین پایین تر انجام شود می تواند ماندگاری بیشتری هم داشته باشد.

روش های بی حسی جراحی پلک

جراحی بلفاروپلاستی در کرج با سه روش انجام می شود. بی حسی موضعی، نیمه بیهوشی و بیهوشی

  • در این روش که بیهوشی کامل می باشد ، بیمار باید کاملا بیهوش شود. پلک های بالایی و پایینی را می توان به طور جدا یا همزمان عمل جراحی زیبایی کرد.
  • روش دوم بی حسی موضعی است که این روش شبیه حالتی است که در دندانپزشکی سر می کنند. برای بی حسی به این شکل ماده بی حس کننده را  فقط در محلی که قرار است عمل شود که در اطراف پلک می باشد، تزریق می شود.
  • در جراحی پلک(بلفارولاستی) به روش نیمه بیهوشی ،جراح اطراف پلک را بی حس می کند، و از طریق رگ، داروی ضد اضطراب و ضددرد  را به بیمار تزریق می شود. این دارو باعث می شود بیمار به خواب عمیق برود.

جراحی پلک در کرج با لیزر

امروزه با پیشرفت در علم پزشکی، استفاده از لیزر در بسیاری از جراحی های زیبایی رایج می باشد. جراحی پلک با لیزر می تواند بسیاری از مشکلات چشم مانند پف چشم ، افتادگی پلک ، چین و چروک های اطراف چشم را رفع کند. این جراحی، توسط بی حسی موضعی و بیهوشی عمومی به وسیله لیزر انجام می شود. پزشک متخصص، پس از معاینه بیمار تشخیص می دهد برای درمان بهترین روش کدام است و همان را به بیمار پیشنهاد می کنذ. بسیاری از مراجعین مشکل شان با انجام جراحی به وسیله لیزر رفع نخواهد شد. از مزایایی که جراحی پلک به روش لیزر دارد می توان مدت زمان کوتاه انجام جراحی ، کبوی و ورم کم ، نداشتن خونریزی و دوره بهبودی سریع را نام برد.

هزینه های جراحی پلک در کرج

  • زیبا جویان پس ار انجام عمل نیاز به بستری شدن ندارند و به همین دلیل هزینه ای ازین بابت پرداخت نمی کنند.
  • هزینه مراقبت های بعد از عمل و دارو ها
  • هزینه های ازمایش های قبل از عمل
  • هزینه انجام جراحی

هدف از عمل بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی یک روش جراحی پلک است که برای بهبود ظاهر و عملکرد بیمارانی که مشکلاتی در پلک‌های بالا یا پایین چشم دارند استفاده می‌شود. هدف اصلی از عمل بلفاروپلاستی عبارت است از:

  1. اصلاح ظاهر ظاهری: یکی از اهداف اصلی بلفاروپلاستی، بهبود ظاهر ظاهری پلک‌ها و برطرف کردن مشکلات ظاهری مانند چروک‌های پلک، پفی شدن پلک‌ها و کیسه‌های چشم است. این عمل جراحی می‌تواند ظاهر کلی چهره را جوان‌تر و شادابتر نماید.
  2. بهبود دید: بلفاروپلاستی ممکن است در برخی موارد کمک کند تا دید بیمار را بهبود بخشید. به عنوان مثال، در صورتی که پوست پلک‌ها به قدری اضافه شده باشد که دید بیمار را محدود کرده یا باعث ایجاد مشکلات بینایی شود، بلفاروپلاستی می‌تواند این مشکلات را برطرف کند و دید را بهبود بخشد.
  3. رفع مشکلات عملکردی: بلفاروپلاستی می‌تواند بهبود عملکرد پلک‌ها را نیز ایجاد کند. به عنوان مثال، در برخی موارد پلک‌های بالا به قدری مرتباً سفت و غیرانعطافی شده‌اند که باعث مشکلاتی مانند سختی در بستن چشم‌ها، خشکی چشم یا ایجاد ترشحات زائد می‌شوند. بلفاروپلاستی می‌تواند این مشکلات را بهبود بخشد و عملکرد طبیعی پلک‌ها را بازگرداند.
  4. افزایش راحتی: عمل بلفاروپلاستی ممکن است به بیماران کمک کند تا راحت‌تر زندگی کنند. به عنوان مثال، برخی افراد ممکن است به علت مشکلات پلکی مانند چربی یا پوست اضافی در پلک‌ها دچار ترشحات زائد، خارش، تنگی یا درد در ناحیه چشم شوند. بلفاروپلاستی می‌تواند این مشکلات را بهبود بخشد و راحتی بیمار را افزایش دهد.

مهم است به یاد داشته باشید که هدف و نتیجه نهایی عمل بلفاروپلاستی بستگی به نیازها و مشکلات هر بیمار دارد و ممکن است در هر موردمتفاوت باشد. قبل از تصمیم‌گیری در مورد انجام عمل بلفاروپلاستی، مهم است با پزشک متخصص مشورت کنید تا نیازها و انتظارات شما بررسی شود و بهترین روش درمانی برای شما تعیین شود.

دلیل جراحی پلک

جراحی پلک یک روش درمانی است که برای حل مشکلاتی که با پلک‌ها مرتبط هستند، استفاده می‌شود. دلایل متعددی وجود دارند که می‌تواند به جراحی پلک منجر شود. برخی از اصلی ترین دلایل عبارتند از:

  1. اختلال در عملکرد پلک: اگر پلک‌ها به درستی کار نکنند و توانایی بسته شدن و باز شدن را نداشته باشند، ممکن است جراحی پلک در نظر گرفته شود. مثالی از این نوع اختلالات می‌تواند پتوژنوز پلک (Ptosis) باشد که در آن پلک برای بسته شدن کامل به طور کافی بالا نمی‌رود.
  2. بهبود قابلیت بینایی: در برخی موارد، پلک‌ها می‌توانند بر روی دید فرد تأثیر بگذارند. برای مثال، اگر پلک‌ها بسیار بزرگ یا سنگین باشند و بر روی دید افراد تأثیر منفی داشته باشند، جراحی پلک ممکن است به عنوان روشی برای بهبود بینایی و کاهش مشکلات دید مورد نظر باشد.
  3. جراحی زیبایی: برخی افراد ممکن است به دلیل ظاهری پلک‌های خود احساس ناراحتی کنند و بخواهند آن را بهبود دهند. مثلاً، پلک‌های بزرگ یا پف و چالاک می‌توانند به ظاهر شخصیت یا جوانی یک فرد ضربه بزنند. در این موارد، جراحی پلک می‌تواند به عنوان روشی جهت بهبود ظاهر ظاهری پلک‌ها استفاده شود.
  4. آسیب یا صدمه: در صورتی که پلک به علت آسیب یا صدمه‌ای مانند ضربه یا سوختگی دچار آسیب شود، جراحی ممکن است لازم باشد تا بازسازی و بهبود پلک انجام شود.

نکاتی درباره این جراحی

یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی جراحی پلک یا بلفاروپلاستی است. پس از جراحی بینی (رینوپلاستی) یکی از پر طرفدار ترین جراحی ها در سراسر جهان می باشد. دلیل این استقبال هم این است چشم یکی از مهم ترین اجزای صورت است که تاثیر زیادی در زیبایی صورت دارد. پف چشم و افتادگی باعث می شود چهره شما غمگین و خسته به نظر بیاید. این افتادگی و پف چشم هم می تواند دلایل مختلف داشه باشد. به همراه ان می تواند باعث بالاتر نشان داده شدن سن شود.  همچنین می تواند افتادگی ابرو را نیز برطرف کند.

مراقبت های بعد از جراحی پلفاروپلاستی

بعد از جراحی پلفاروپلاستی (Rhinoplasty)، مراقبت‌های مناسب بسیار مهم است تا فرآیند بهبودی به درستی اتفاق بیافتد و عوارض کمتری رخ دهد. در زیر برخی از مراقبت‌های پس از جراحی پلفاروپلاستی را بررسی می‌کنیم:

  1. استراحت و توقف فعالیت‌های سنگین: پس از جراحی، بهتر است استراحت کافی داشته باشید و فعالیت‌های سنگین را محدود کنید. اجتناب از فعالیت‌هایی مانند وزن بردن سنگین، خم شدن یا خم کردن بیش از حد شکم، زمین خوردن و ورزش‌های سنگین به شما کمک خواهد کرد تا زمان بهبودی بهینه را تجربه کنید.
  2. استفاده از پنبه‌ی طبی: پزشک شما ممکن است توصیه کند تا پس از جراحی، پنبه‌های طبی را درون بینی قرار دهید تا خونریزی کاهش یابد و جراحی بهبود یابد. اطمینان حاصل کنید که دستورات پزشک را دقیقاً دنبال کنید و پنبه‌ها را به طور منظم تعویض کنید.
  3. کنترل خونریزی: پس از جراحی، خونریزی به مدت معمولاً چند روز ادامه خواهد داشت. برای کنترل خونریزی، سرداست بگیرید و نوشیدنی‌های گرم را اجتناب کنید. از خوراکی‌های سبک و آرامش بیشتری برخوردار شوید. در صورتی که خونریزی به طور زیادی ادامه داشته باشد و قطع نشود، باید با پزشک خود تماس بگیرید.
  4. مراقبت از پوست و بینی: مراقبت مناسب از پوست و بینی بسیار مهم است. باید از تماس مستقیم با آفتاب، ضربات و فشارهای شدید بر روی بینی پرهیز کنید. همچنین، پوست را به طور منظم با استفاده از محصولات توصیه شده تمیز کنید و تمام دستورات پزشک را در مورد مراقبت از بینی دنبال کنید.
  5. مصرف داروها: پزشک شما ممکن است داروهای ضد التهاب، ضد بی حسی و ضد عفونی را به شما تجویز کند. باید دقیقاً دستورات پزشک را در مورد مصرف داروها دنبال کنید و هر گونه عوارض یا سوالی را بهپزشک خود گزارش دهید.
  6. پیگیری با پزشک: برنامه‌ریزی نوبت‌های پیگیری با پزشک بسیار مهم است. پزشک شما ممکن است نیاز به بررسی های تکمیلی داشته باشد و تغییرات در فرآیند بهبودی شما را نظارت کند. همچنین، در صورتی که هر گونه سوال یا نگرانی داشته باشید، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

همانطور که گفته شد، مراقبت‌های پس از جراحی پلفاروپلاستی بسیار مهم است و باید دقیقاً دستورات پزشک را رعایت کنید. بهتر است با پزشک خود در مورد هر سوال یا نگرانی خاصی که دارید، مشورت کنید تا اطمینان حاصل شود که فرآیند بهبودی به درستی در حال پیشرفت است.

نتیجه گیری

جراحی پلک یک روش جراحی است که به منظور اصلاح مشکلات پلک، مانند افتادگی پلک، چین و چروک پلک یا اختلالات دیگر صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این جراحی، به طور کلی یکی از دو روش زیر ممکن است مورد استفاده قرار گیرد:

  1. جراحی بالا بردن پلک (Blepharoplasty):
    در این روش، از طریق برش در خطوط طبیعی پلک، بافت‌های اضافی، چین و چروک‌های پلک، و در برخی موارد، چربی اضافه از پلک برداشته می‌شود. این روش می‌تواند به تقویت و بهبود شکل پلک و همچنین بهبود دید و راحتی بیشتر در منطقه چشم کمک کند.
  2. جراحی پلک بالابر:
    در این روش، عضلات پلک را به نحوی تنظیم و تقویت می‌کنند تا پلک بالا برود و افتادگی پلک را تصحیح کند. این روش ممکن است در مواردی مانند پلک‌هایی که به صورت مزمن بالا نمی‌روند یا در صورت وجود اختلالات عضلانی توصیه شود.

بعد از جراحی پلک، معمولاً باید به دستورالعمل‌های پساعملی دقیق پزشک توجه کنید. این شامل استفاده از سردیس یا ژله چشم، محدودیت فعالیت‌های فیزیکی، درمان درد و استفاده از قرص‌ها و قطره‌های چشم است.

چرا جراحی پلک

جراحی پلک یا پلکتومی (Blepharoplasty) یک روش جراحی زیبایی است که برای بهبود ظاهر پلک‌ها و مناطق اطراف چشم استفاده می‌شود. این جراحی به دلایل زیر انجام می‌شود:

  1. حذف بافت‌های اضافی: در طول زمان، بافت‌های اضافی مانند پوست و چربی می‌توانند در ناحیه پلک‌ها تجمع کنند و باعث پف و ترشحات زیر چشم شوند. جراحی پلک به عنوان روشی برای حذف این بافت‌های اضافی استفاده می‌شود تا ظاهر چشم‌ها را جوان‌تر و بیضی شکل‌تر کند.
  2. کاهش چین و چروک: با گذر زمان و همچنین به علت عوامل مانند پیری، استرس و عادت‌های غلط، چین و چروک‌هایی در ناحیه پلک‌ها شکل می‌گیرند. جراحی پلک می‌تواند با اصلاح پوست متراکم و کشیدن پوست محیطی به طور قابل توجهی چین و چروک‌ها را کاهش دهد.
  3. بهبود دید: در برخی موارد، بافت‌های اضافی در ناحیه پلک‌ها می‌توانند دید را محدود کنند و باعث مشکلات بینایی شوند. با انجام جراحی پلک و حذف این بافت‌های اضافی، دید ممکن است بهبود یابد و مشکلات بینایی کاهش یابد.
  4. بهبود ظاهر و اعتماد به نفس: جراحی پلک می‌تواند به طور قابل توجهی ظاهر چشم‌ها را بهبود دهد و باعث افزایش اعتماد به نفس و رضایت از ظاهر شخصی می‌شود. این روند می‌تواند تأثیر مثبتی بر روحیه و روابط اجتماعی فرد داشته باشد.

تاثیر جراحی پلک

جراحی پلک می‌تواند تاثیرات قابل توجهی در زندگی فرد داشته باشد، زیرا پلک‌ها نقش مهمی در حفظ و بهبود بینایی و حفاظت چشم دارند. در زیر تاثیرات مهمی که جراحی پلک ممکن است داشته باشد را بررسی خواهیم کرد:

  1. بهبود بینایی: در برخی از موارد، جراحی پلک می‌تواند بهبود قابل توجهی در بینایی فرد ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر پلک بالا چشم قادر به بسته شدن نباشد یا از بین برود، ممکن است باعث خشکی چشم و تحریک مستقیم بر روی سطح چشم شود. جراحی پلک می‌تواند این مشکل را رفع کرده و بهبود در خشکی چشم و کیفیت بینایی ایجاد کند.
  2. حفاظت چشم: پلک‌ها نقش مهمی در حفاظت چشم ایفا می‌کنند. آن‌ها به عنوان یک پوشش محافظ بر روی سطح چشم عمل می‌کنند و در برابر عوامل خارجی مانند ذرات معلق در هوا، گرد و غبار و مواد شیمیایی محافظت می‌کنند. اگر پلک‌ها دچار مشکلاتی مانند عدم بسته شدن کامل یا کاهش تعداد پلک‌ها شوند، ممکن است چشم در معرض خطر عفونت، خشکی و آسیب قرار گیرد. جراحی پلک می‌تواند بهبودی در حفاظت چشم و کاهش خطرات مرتبط با آن ایجاد کند.
  3. تاثیر روانی و اجتماعی: جراحی پلک ممکن است تاثیرات روانی و اجتماعی قابل توجهی داشته باشد. پلک‌ها نقش مهمی در زیبایی و طراوت صورت ایفا می‌کنند. اگر پلک‌ها دچار مشکلاتی مانند افتادگی، چروک و تغییرات جزئی در شکل و موقعیت پلک‌ها شوند، ممکن است فرد احساس ناراحتی و کاهش اعتماد به نفس کند. جراحی پلک می‌تواند بهبود در ظاهر و زیبایی صورت ایجاد کرده و اعتماد به نفس فرد را افزایش دهد.
  4. تاثیر بر روابط میان فردی: ظاهر و استانداردهای زیبایی می‌توانند تاثیری در روابط میان فردی داشته باشندو جراحی پلک می‌تواند تغییراتی در این زمینه ایجاد کند. با بهبود ظاهر و زیبایی صورت، فرد ممکن است خودباوری و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کند که می‌تواند تأثیر مثبتی در روابط شخصی و اجتماعی او داشته باشد.

جراحی پلک مناسب چه افرادی است؟

جراحی پلک، یا پلک برداری (Blepharoplasty)، یک روش جراحی زیبایی است که برای بهبود ظاهر پلک‌ها استفاده می‌شود. این جراحی می‌تواند برای افرادی که مشکلات زیر را دارند، مناسب باشد:

  1. پوست اضافی در پلک‌ها: اگر پوست پلک‌ها بیش از حد لخت و چین و چروک شده است، جراحی پلک می‌تواند مناسب باشد. این جراحی به پوست اضافی در پلک‌ها از طریق برش و برداشتن پوست اضافی و در صورت نیاز، انجام لیفت پلک‌ها کمک می‌کند.
  2. کیسه‌های چرب تحت چشم: برخی از افراد ممکن است به دلیل تجمع چربی در ناحیه تحت چشم دارای کیسه‌های چرب باشند. جراحی پلک می‌تواند برای برداشتن این کیسه‌های چرب و بهبود ظاهر تحت چشم مناسب باشد.
  3. آبریزش پوستی در پلک‌ها: با پیر شدن، پوست پلک‌ها ممکن است آبریزش و لختی نشان دهد. جراحی پلک می‌تواند بهبودی در این موارد ایجاد کند و پوست را تنظیم کرده و لختی را کاهش دهد.
  4. تنگی دید: در برخی موارد، پوست اضافی در پلک‌ها می‌تواند دید را محدود کند و تنگی دید را ایجاد کند. جراحی پلک می‌تواند این مشکل را برطرف کند و دید را بهبود بخشد.

مهم است که قبل از تصمیم‌گیری در مورد جراحی پلک، با یک پزشک متخصص ملاقات کرده و وضعیت خود را ارزیابی کنید. پزشک شما می‌تواند بر اساس وضعیت شما و اهدافتان، راهنمایی لازم را درباره صلاحیت و مناسبت جراحی پلک به شما ارائه دهد.

دلیل انجام جراحی پلفاروپلاستی

جراحی پلفاروپلاستی (Pleuroplasty) یک روش جراحی است که در برخی موارد به منظور ترمیم و بهبود پلورا (غشای ریه) استفاده می‌شود. دلایل اصلی برگزاری جراحی پلفاروپلاستی عبارتند از:

  1. آماسکار: آماسکار یا شکستگی پلورا اغلب ناشی از صدمات شدید به قفسه سینه است. این ممکن است در نتیجهٔ تصادفات، ضربهٔ مستقیم به قفسه سینه یا جراحی‌های قبلی رخ دهد. در صورتی که شکستگی پلورا گسترده باشد یا منجر به عوارض جدی مانند پنوموتوراکس (وجود هوا در فضای بین پلورا و ریه) شود، جراحی پلفاروپلاستی ممکن است برای ترمیم پلورا و جلوگیری از ورود هوا به فضای پلورا انجام شود.
  2. تشکیل آدنوپاتی: آدنوپاتی یا توده‌های غیرسرطانی در پلورا می‌تواند به علت عفونت‌ها، التهاب‌ها یا بیماری‌های دیگر شکل بگیرد. در برخی موارد، جراحی پلفاروپلاستی ممکن است برای برداشتن تودهٔ آدنوپاتی و ترمیم پلورا استفاده شود. این جراحی می‌تواند به تسریع فرآیند بهبودی و کاهش عوارض مرتبط با آدنوپاتی کمک کند.
  3. بیماری‌های تنفسی: در برخی موارد بیماری‌های تنفسی مانند تبخیر پلورا (پلورازی)، اتصال غیرطبیعی پلورا به ناحیهٔ دیگری از قفسه سینه (نمونهٔ فستول پلورا) و تشکیل تودهٔ مایومتا (تودهٔ عضلانی در پلورا) ممکن است نیاز به جراحی پلفاروپلاستی داشته باشند. این جراحی می‌تواند بهبود علائم و عوارض بیماری‌های تنفسی و بهبود تنفس و کیفیت زندگی بیماران را بهبود بخشد.

همچنین، تصمیم برای انجام جراحی پلفاروپلاستی باید توسط پزشک معالج و با توجه به شرایط و وضعیت هر بیمار به صورت فردی گرفته شود.

سوالات متداول جراحی پلک

آیا می توان پس از جراحی به چشم پماد زد؟

بلی، شما باید سه وعده در روز پماد را روی زخم بزنید و اگر پماد وارد چشم شد موردی ندارد.

آیا در ۴۸ ساعت اول تورم طبیعی است؟

بلی. بلافاصله پس از جراحی ، تورم را در پلک‌ها مشاهده می‌ کنید که معمولاً در روز دوم بعد از عمل به بیشترین حد خود می‌رسد و سپس آرام آرام کاهش می‌یابد. ماسک های خنک کننده صورت و کمپرس ها می‌تواند در به حداقل رساندن تورم در ۴۸ ساعت اول کمک بسیاری کند.

بخیه های جراحی پلک پس از چه مدت از بین می رود؟

معمولا پس از یک ماه جای بخیه‌های میانی پلک برطرف شده و دیده نمی‌شود. اما بخیه‌های قسمت خارجی پلک که تحت فشار بیشتری بوده است از یک تا ۶ ماه طول می‌کشد تا کاملا برطرف شود. البته نا گفته نماند که تمام این عوامل بستگی به پوست خود شخص دارد و اینکه بیماری خاصی نداشته باشد که باعث خوب نشدن جای زخم ها شود.

ایا بخیه‌ های جراحی پلک جذبی هستند یا خیر

متخصصان جراحی پلک اکثرا از بخیه جذبی استفاده نمی‌کنند. عموما بخیه‌ها غیر جذبی می باشند و ۵ تا ۱۰ روز بعد از جراحی کشیده می‌شوند و افتادگی پلک‌ها برطرف می‌شود. گاهی اوقات نیز با توجه به تشخیص پزشک جراح، بخیه‌ها به صورت مقطعی کشیده می‌شوند. این به این معناست که همه بخیه‌ها به صورت همزمان با هم کشیده نمی‌شوند . در خصوص با جای بخیه‌ ها بهتر است بدانید که هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. زیرا بخیه‌ها با ظرافت بسیار در قسمت تاشدگی طبیعی پلک زده می‌شوند و مشخص نخواهد شد.

جراحی پلک با بیهوشی انجام می شود یا بی حسی موضعی؟

اکثر اوقات جراحی پلک به آسانی با استفاده از بی حسی موضعی در کلینیک انجام می‌شود. اما گاهی مراجعه کننده نیاز به بیهوشی عمومی دارد. که این انتخاب بستگی به نوع عمل به تشخیص اولیه پزشک و البته خواسته بیمار دارد که در جلسات مشاوره تعیین خواهد شد. از طرف دیگر بسیاری از بیماران ترس از جراحی به روش بی‌حسی موضعی دارند و خودشان ترجیح می‌دهند جراحی به روش بیهوشی عمومی انجام شود.

استعمال دخانیات قبل و بعد از جراحی پلک چه تاثیری دارد؟

در صورت امکان از استعمال دخانیات و سیگار کشیدن خودداری کنید. استعمال دخانیات موجب خونریزی زیاد در طول عمل، باعث کبودی و ترمیم دیرتر زخم می‌شود. به طور کل، سیگار کشیدن یا باید کاهش یابد و یا کلا قطع شود، در روزهای قبل و بعد از عمل متوقف شود. بسیاری از افراد این موضوع را جدی نمی گیرند اما مصرف دخانیات به طور کل روند بهبودی و درمان را در هر جراحی و بیماری به تعویق می اندازد.

نتیجه جراحی پلک

بسیاری از بیماران از نتیجه عمل زیبایی جراحی پلک در کرج راضی هستند و از مزایایی مثل جوان‌تر شدن صورت و افزایش اعتماد به نفس برخوردار خواهند شد. ماندگاری نتایج در بسیاری از افراد مادام‌العمر است؛ خصوصا اگر در سنین بالا عمل بلفاروپلاستی انجام شود. اما برخی افراد هم با افتادگی مجدد پلک مواجه می‌شوند. خصوصا اگر در سنین پایین جراحی انجام شود. جای زخم جراحی پس از شش ماه یا کم تر از بین می رود. بیمار باید از پوست ظریف پلک در برابر تابش  نورآفتاب محافظت کند.

جراحی پلک در کرج توسط دکتر نامداری

دکتر امید نامداری یکی از باسابقه‌ترین پزشک های زیبایی پوست و مو در کرج است. با بیش از ۱۵ سال سابقه کار و فراهم آوردن محیطی حرفه‌ای، همواره تلاش کرده‌ایم تا از بهترین و مجرب‌ترین کادر درمانی استفاده کنید. توجه داشته باشید که به جز خطرات جراحی،نرسیدن به نتایج دلخواه از شایع‌ترین عوارض تمامی جراحی‌های زیبایی می باشد. البته اگر در مرکزی نامعتبر تحت جراحی باشید. نتایج کاملا رضایت بخش تعداد بسیاری از جراحی‌ های پلک که در این مرکز انجام شده‌اند، تضمین کیفیت کار ما است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما در تماس باشید.

به دلیل محدودیت های فضای مجازی از گذاشتن عکس معذوریم

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 6 میانگین: 5]
این پست توصیه می شود

نظرات