پروتز سینه

چه کسانی می‌توانند برای جراحی پروتز سینه در کرج اقدام کنند؟

 کاندیدای مناسب برای جراحی پروتز سینه در کرج افرادی هستند که ممکن است بافت‌های سینه آن‌ها در سنین بلوغ به دلایل متنوعی مانند :
عوامل ژنتیکی یا هورمونی یا تغذیه نامناسب به اندازه کافی رشد نکرده باشد و یا ممکن است به دلایل مختلفی از جمله سرطان سینه، سینه‌شان را برداشته‌اند و از نظر روحی – روانی دچار مشکل شده‌ باشند.
این افراد جزء کاندیدهای مناسب برای این جراحی هستند.
همچنان که عوارض انجام عمل های زیبایی و پروتز سینه برای این افراد توضیح داده می‌شود، تصمیم گیری برای انجام این عمل با خود فرد می‌باشد. مشکلات روحی – روانی ناشی از ظاهر نامناسب بدن گاهی انجام اعمال زیبایی پروتز سینه را ضروری می‌کند.  

عمل پروتز سینه چگونه انجام می شود؟

پروتزها می توانند به دو روش داخل سینه قرار بگیرد. که یکی از آنها در زیر سینه و دیگر روش زیر عضله سینه می باشد. قرارگیری پروتز زیر سینه، گزینه آسان تری است. در افرادی که لاغر هستند، اگر شرایط این کار وجود داشته باشد پروتز را زیر عضله قرار می دهند تا سینه فرم بهتری داشته باشد. در خصوص محل مناسب قرار گرفتن پروتز، قبل از جراحی مشاوره خواهید شد. برش های این روش جراحی زیر چین های طبیعی سینه، زیر بغل و یا هاله قهوه ای رنگ دور سینه زده می شود. بستگی دارد با توجه به شرایط جسمانی شما پزشک سینه را از کدام قسمت برش دهد.  اکثرا برش های عمل پروتز سینه از زیر سینه ایجاد می شود. در برخی موارد، درنی به بیمار متصل می شود تا خون و مایعات اضافی تخلیه گردد. این درن، یک تا دو روز بعد از جراحی برداشته خواهد شد.

اقدامات قبل از جراحی

قبل از جراحی از مهم ترین اقداماتی که باید انجام دهید این است که راجع به توقعات خود از این جراحی و اهدافی که دارید با پزشک خود صحبت کنید. تا پزشک بتواند شرایط شما را نسبت به ان خواسته ها بررسی کند. افرادی که دچار چاقی مفرط هستند و یا کسانی که قصد بارداری دارند باید سعی کنند این عمل را به تعویق بیندازند. پیش از جراحی پزشک باید قد و وزن شما را بگیرد تا سایز مناسب پروتز را به شما بدهد. سینه باید توسط پزشک بررسی و عکسبرداری شود.

چند توصیه مهم بعد از انجام پروتز سینه

  1. بخیه های زده شده اگر جذبی باشد بین ۱۰ روز تا ۲ هفته جذب می شود. و اگر جذبی نیست باید یک هفته بعد اقدام به کشیدن بخیه ها کنید.
  2. تا ۱ ماه الی ۱ ماه و نیم بعد از جراحی نباید فعالیت ورزشی داشته باشید همچنین از بلند کردن اجسام سنگین هم خودداری کنید.
  3. از سوتین گن طبی که پزشک تجویز کرده باید به مدت ۶ تا ۱۲ هفته استفاده کنید
  4. سعی کنید به مدت دو هفته به هبچ عنوان روی سینه نخوابید و طاق باز باشید
  5. برای از بین رفتن ورم و کبودی می توانید از کمپرس اب گرم استفاده کنید
  6. ترجیحا به مدت یکسال از افتاب گرفتن و سولاریوم خودداری کنید
  7. اگر رانندگی می کنید فاصله خود را با فرمان رعایت کنید
  8. از فشار دادن و ماساز سینه خودداری کنید

 عمل پروتزسینه در افراد مبتلا به سرطان پستان که به همین دلیل نیز سینه خود را از دست داده‌اند،اگر سرطان آنها در مرحله پیشرفته نباشد،
پروتز سینه در کرج یک روش خوب در بازسازی سینه خواهد بود. در عین حال ممکن است بازسازی سینه با بافت سینه خود بیمار انجام شود
اما پروتز با اینکه یک بافت طبیعی نیست ولی عمل ساده‌تر و کم‌ عارضه‌تری می باشد.

انتخاب پروتز اکثرا با توجه به پهنای سینه، ارزیابی پوشش نسج نرم سینه و بافت سینه انجام می شود.
برخی از افرادی که به خاطر بیماری یا موارد دیگری مجبور به عمل پروتز می شوند، امکان دارد از این عمل احساس عالی نداشته باشند
و فکر کنند که شکل طبیعی بدن‌شان را از بین میرود. در حالیکه با گذشت زمان و بعد از انجام عمل احساس بهتری نسبت به این تغییرات به دست می اورند.

مزایا عمل

کسانی که به صورت مادر زادی سینه هی کوچکی دارند می توانند با این عمل سینه های خود را به حالت متعادل برگردانند. همچنین کسانی که دچار نا متقارنی سینه هستند به دلیل جراحی ماستکتومی (جراحی درمان سرطان سینه) متقاضیان خوبی برای برای انجام این جراحی هستند.

  •  ایجاد تقارن در سینه های نامتقارن
  • ایجاد حس رضایتمندی از ظاهر خود
  • افزایش برجستگی سینه ها
  • افزایش سایز سینه ها
  • پر تر شدن سینه ها
  • ایجاد حس جوانی
  • و …

ماندگاری پروتز سینه

یکی از پر تکرار ترین سوالات که افراد این است که مدت ماندگاری پروتز سينه چقدر می باشد. در پاسخ این سوال باید گفت که پروتز ها دائمی به طور دائمی نیستند و در نهایت پس از گذشت یک مدت زمان خاصی باید تعویض شود. اما به طور کل می توان گفت بیشتر پروتز ها دارای استاندارد حداقل ۱۰ ساله می باشد. در نتیجه آن ها برای استفاده یک دوره ۱۰ سال مناسب می باشند. در این مدت زمان اگر دچار پارگی پروتز یا عوارض این چنینی دیگری بودید باید سریعا جراحی کرده و آن را تعویض کنید. البته احتمال همچین اتفاقی خیلی کم می باشد.

عوارض احتمالی عمل پروتز سینه

  • تغییر در حساسیت نوک سینه و خود ان
  •  تغییر مکان دادن ایمپلنت سینه
  • ماستیت سینه یا عفونت کردن
  • پارگی ایمپلنت یا ترشح
  • درد سینه

کدام عوارض پس از پروتز سینه خطرناک می باشد؟

عموما در همه عمل های جراحی اگر عوارض عادی بعد از عمل بیش از حد ادامه دار باشد یک هشدار برای خطر است.  خصوصا اگر این عوارض بدتر هم بشود یا هیچ نشانه بهبودی در آن‌ها دیده نشود. به علاوه در صورتی‌ که شخص درد شدیدی داشته باشد که با مصرف مسکن‌ها بهبود نیابد، از محل برش جراحی ترشحات عفونی بدبو خارج شود، ضعف و بی‌حالی داشته باشید، باید به پزشک اطلاع دهید. همچنین ضربان نامنظم قلب و تب بالا، احساس تنگی نفس، نیز از دیگر نشانه‌های خطرناک بعد از پروتز سینه می باشد.

آیا این عمل مانع بارداری یا شیردهی می‌شود؟

در جراحی پروتز سینه اگر از پروتزهایی که خصوصا زیر عضله سینه گذاشته می‌شوند استفاده شود،
هیچ اشکالی در شیردهی ایجاد نمی‌کنند؛ چرا که انجام این عمل به هیچ‌وجه وارد بافت سینه نمی‌شود و پروتزسینه پشت بافت سینه یا پشت عضله قفسه سینه قرارداده می‌شود.

آیا پروتز سینه موجب سرطان می‌شود؟

این جراحی سبب بروز سرطان سینه نمی‌شود. از عوارض نادر این روش، ابتلا به سرطان‌های خاصی است که از بافت پستان منشاء نمی‌گیرند.
امکان بروز چنین سرطان‌هایی در پی پروتزگذاری یک در ۱۰۰هزار است ولی پروتز موجب سرطان سینه نمی‌شود.

هزینه پروتز سینه در کرج

پروتز سینه جراحی است که بیمه آن را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. به همین دلیل باید تمام هزینه‌ های جراحی باید توسط خود شخص پرداخت شود. زیرا عمل های زیبایی تحت پوشش بیمه نیستند و این عمل یکی از عمل های زیبایی است.  هزینه پروتز سینه به چند عامل بستگی دارد. برای مثال میزان تخصص و مهارت پزشک، نوع پروتز مورداستفاده و محل کلینیک  بستگی دارد. باید توجه داشته باشید گران‌ بودن نمی‌تواند تضمینی برای انجام کار خوب و اطمینان پزشک باشد. نکته دیگر این است که ارزان بودن هم نمی تواند معنای بی‌کیفیت بودن بدهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
این پست توصیه می شود

نظرات