تزریق بوتاکس خط خنده

توسط
در تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس خط خنده

تزریق بوتاکس خط خنده یک روش کارآمد است که به کاهش ظاهر خطوط خنده کمک می‌کند. این ماده با شل کردن ماهیچه‌های صورت که مسئول ایجاد خطوط خنده هستند، عمل می‌کند و در نتیجه پوست صاف‌تر و جوان‌تری ایجاد می‌کند. نتایج تزریق بوتاکس خط خنده برای خط خنده معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه ماندگاریتزریق بوتاکس خط خنده دارد، که به مرور زمان تاثیرات آن کاهش می‌یابد.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک نوع سم تولید شده به وسیله باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است و استفاده بیش از حد از این سم باعث یک نوع مصمومیت غذایی به نام بوتولیسم میشود. از یزرگترین عارضه تزریق بوتاکس خط خنده میتوان به فلج شدن اشاره کرد که دانشمندان توانستند از این عارضه راهی مفید و درست به وجود بیاورند. تزریق مستقیم مقدار بسیار کم و رقیق شده این سم به برخی عضلات خاص باعث فلج و  ضعیف شدن  آن عضلات می گردد. بوتاکس (Botox) توسط کمپانی Ipsen و Allergan تولید می شود . تزریق بوتاکس در کرج یک روش مطمئن و کم هزینه برای جلوگیری از پیشرفت چروک‌های صورت است.

افراد معمولاً برای تزریق بوتاکس در ناحیه‌های زیر به کلینیک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند:

  • چروک‌های بین ابروها، خطوط عمودی شکلی که به آنها خطوط گلابلار و «خطوط ۱۱» نیز می‌گویند
  • چروک دور چشم یا پنجه کلاغی
  • خطوط افقی پیشانی
  • خطوط گوشه‌های دهان (خطوط ماریونت)
  • چین و چروک و ناهمواری‌های ناحیه چانه که به چانه سنگفرشی معروف است

تزریق بوتاکس در کرج

مدت زمان ریکاوری پس از تزریق بوتاکس خط خنده

به طور کلی، شما بعد از گذشت چند ساعت هیچ محدودیتی برای انجام کار های روزمره خد ندارید .و پس از ۳ تا هفت روز، تاثیرات آن و تغییرات شما آغاز می شوند. این مدت زمان با توجه به نوع داروی تزریق شده، نوع پوست شما و حتی تجربه پزشک شما وابسته است. پس از تزریق هم، نیازی به استراحت نخواهید داشت. اما باید تا حدود ۴ ساعت، سرتان را پایین نگیرید و دراز نکشید. همان طور که گقتیم، تاثیرات بوتاکس بین ۲ تا ۶ ماه باقی می ماند. توجه داشته باشید، ماهیچه ها و عضلاتی که در آنها تزریق انجام شده را باید به طور ارادی منقبض کنید.

آیا تزریق بوتاکس خط خنده خطرناک است؟

بوتولونیوم استفاده شده که در داروی بوتاکس وجود دارد، خطرات سم اصلی که توسط باکتری تولید می‌شود را ندارد. به علاوه هنگامی این سم کشنده است به گردش خون ما وارد شود. در استفاده‌های درمانی بوتاکس، تنها به صورت موضعی داخل عضله های کوچک از این سم استفاده می‌شود.البته باید توجه توجه داشته باشید که بوتاکس را جلوی خودتان انباکس کنند و از بوتاکس اورجینال و اصل استفاده کنند. این موضوع بسیار حائز اهمیت است و به هیچ عنوان نباید در ارایشگاه ها و کلینیک هایی که معتبر نیستند بوتاکس انجام دهید. نظر سازمان FDA این است که، وزارت بهداشت ایران و تقریباً تمامی سازمان‌های نظارتی درمان و سلامت، تزریق بوتاکس برای استفاده‌ های درمانی یا جوانسازی پوست، ایمن و بی‌خطر شناخته می‌شود.

نتیجه تزریق بوتاکس

نتیجه‌ تزریق بوتاکس در کرج به عوامل مختلفی وابسته است. به این دلیل فرد پیش از تزریق برای اطمینان از مناسب بودن بوتاکس برای او باید حتماً با پزشک مشورت کنید. معمولا در اولین سال تزریق بوتاکس فرد باید هر ۳ الی ۴ ماه یک بار تزریق خود را تکرار کنید. پس از این فاصله بین تزریق‌ ها به ۴ تا ۶ ماه افزایش پیدا می‌کند. باید توجه داشته باشید که بوتاکس عضله هایی را که باعث پدید آمدن چروک بر روی پوست می‌شوند فلج می کند و کمی زمان بر است تا چروک‌ها به طور کامل ناپدید شده و از بین برود. مناسب‌ترین افراد برای تزریق بوتاکس کسانی اند که از نظر جسمی از سلامتی کامل برخوردار هستند و سابقه‌ بیماری‌ های عصبی عضلانی مثل   ام اس و میاستنی گراویس را نداشته‌ باشند و باردار نباشند.

هزینه تزریق بوتاکس خط خنده

هزینه های بوتاکس به چند عامل بستگی دارد:

  1. اول برند بوتاکس است که قیمت ان همراه با دلار متغیر است. باید دقت داشته باشید برند هایی که مورد تایید FDA هستند برای شما استفاده شود. برند های متنوعی در بازار وجود دارد که هزینه ان نسبت به کیفیت ان متغیر است.
  2. دومین عامل محل تزریق است که برای هر کدام از نقاط صورت مقدار کمتر یا بیشتری باید تزریق شود.
سوالات متدوال

۱٫ بوتاکس خط خنده چیست؟

بوتاکس یک سم بوتولینوم است که به عضلات زیر پوست تزریق می‌شود تا آن‌ها را موقتاً فلج کند. این کار باعث کاهش خطوط و چین و چروک‌های ناشی از انقباضات عضلات، مانند خطوط خنده، می‌شود.

۲٫ آیا تزریق بوتاکس برای خطوط خنده مؤثر است؟

بوتاکس می‌تواند به طور مؤثری خطوط خنده را کاهش دهد، به ویژه اگر این خطوط به دلیل انقباضات عضلات باشد. با این حال، برای خطوط عمیق‌تر و دائمی‌تر، ممکن است ترکیبی از روش‌های دیگر مانند فیلرها (پرکننده‌های پوستی) نیز مورد نیاز باشد.

۳٫ آیا تزریق بوتاکس دردناک است؟

تزریق بوتاکس به طور کلی با درد کم همراه است. برخی افراد ممکن است احساس خفیفی از ناراحتی یا سوزش در محل تزریق داشته باشند. معمولاً از کرم‌های بی‌حس‌کننده برای کاهش درد استفاده می‌شود.

۴٫ چقدر زمان می‌برد تا نتایج بوتاکس خط خنده قابل مشاهده باشد؟

نتایج تزریق بوتاکس معمولاً پس از ۳ تا ۷ روز شروع به ظاهر شدن می‌کنند و نتایج کامل ممکن است تا دو هفته طول بکشد.

۵٫ ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

اثرات بوتاکس معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه باقی می‌ماند. پس از این مدت، عضلات به تدریج به حالت طبیعی خود بازمی‌گردند و خطوط خنده ممکن است دوباره ظاهر شوند. برای حفظ نتایج، تزریق‌های دوره‌ای مورد نیاز است.

۶٫ عوارض جانبی احتمالی بوتاکس چیست؟

عوارض جانبی بوتاکس معمولاً خفیف و موقتی هستند و ممکن است شامل قرمزی، تورم، کبودی در محل تزریق و در موارد نادر سردرد یا افتادگی موقت عضلات باشد. این عوارض معمولاً طی چند روز از بین می‌روند.

۷٫ چه کسی کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس خط خنده است؟

افرادی که خطوط خنده‌ی واضحی دارند و به دنبال روشی غیرجراحی برای کاهش آن‌ها هستند، کاندیدای مناسبی برای بوتاکس می‌باشند. بوتاکس برای افرادی که به بیماری‌های عصبی عضلانی مبتلا هستند یا زنان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.

۸٫ آیا پس از تزریق بوتاکس نیاز به استراحت است؟

معمولاً پس از تزریق بوتاکس نیاز به استراحت خاصی نیست و می‌توان به فعالیت‌های روزمره بازگشت. اما توصیه می‌شود تا چند ساعت پس از تزریق، از مالیدن یا فشار دادن ناحیه تزریق شده خودداری شود.

۹٫ آیا نتایج بوتاکس طبیعی به نظر می‌رسد؟

اگر بوتاکس توسط یک پزشک مجرب و با دوز مناسب تزریق شود، نتایج معمولاً طبیعی و رضایت‌بخش است. این روش به شرط اجرای صحیح، باعث ظاهر غیرطبیعی یا “منجمد” نمی‌شود.

۱۰٫ آیا ممکن است به بوتاکس مقاوم شد؟

در موارد نادر، برخی افراد ممکن است پس از چندین تزریق، به بوتاکس مقاوم شوند. این مسئله معمولاً به دلیل تشکیل آنتی‌بادی‌ها علیه سم بوتولینوم است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
این پست توصیه می شود

نظرات