مقایسه لیپوماتیک، لیزرلیپولیز و لیپوساکشن

پیکرتراشی

پیکرتراشی امروزه یکی از متداولترین عملهای زیبایی محسوب می شود،
در روش لیپولیز، چون چربی ها با حرارت بالا مایع و دفرمه شده ان قابلیت مصرف مجدد را ندارند.
در لیپوساکشن هم چربی های مکیده شده و استخراج شده قابلیت چندانی برای استفاده مجدد ندارند.

پیکرتراشی

پیکرتراشی

عارضه‌های پیکرتراشی

در این روش درمانی لیپوماتیک، حرارت ایجاد شده برای استخراج چربی بسیار اندک است بنابراین آثاری از سوختگی بعد از عمل به جا نخواهد ماند. در روش لیزر لیپولیز چون از حرارت بالا برای ذوب چربی استفاده میشود احتمال بروز سوختگی افزایش میابد، بنابراین میزان تجربه و تسلط پزشک معالج بسیار تاثیرگذار می باشد.
البته شایان ذکر است در روش لیپوماتیک و لیپولیز احتمال آمبولی تقریباً صفر است.
روش لیپوساکشن یک روش بسیار قدیمی و پرعارضه میباشد، این روش توصیه نمیشود مگر برای کسانی که توده های عظیم و مقاوم چربی رادارند.
کبودی، خونریزی، سلولیت و تورم و بروز زخمهای بزرگ میتواند از عوارض این روش باشد. یاز دیگر عوارض لیپوساکشن میتوان به شل شدگی و افتادگی باسن مدتی بعد از عمل جراحی نیز اشاره کرد.

ممنوعیت‌های پیکرتراشی

در تمامی روش های ذکر شده با توجه به اینکه حجم توده ی چربی بدن کم می شود.مبتلایان به دیابت حتماً باید قبل از اقدام با متخصص غدد مشورت کنند.
تغییر حجم چربی‌ها ممکن است بر مقاومت انسولین در بدن تاثیرگذار باشد.مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی نباید بدون نظر پزشک معالج خود اقدام به لیپولیز یا لیپومتیک کنند.
افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی باید قبل از هرگونه پیکرتراشی در کرج با پزشک متخصص مشورت کنند.

توصیه‌ها

پیکر تراشی به افرادی توصیه میشود که دارای چربی های مقاوم در نقاط خاصی مانن شکم، پهلو ، باسن و… هستند.
پیکرتراشی همانطور که از نامش پیداست فقط برای نواحی خاصی از بدن است و به هیچ عنوان جایگزین رژیم درمانی و یا ورزش نمی تواند شود.
و حتی نمی توان گفت هدف از پیکرتراشی لاغری است. در این روش ها نباید توقع لاغری چند ده کیلویی را داشت، بلکه تمرکز بر روی زیبایی بدن می باشد.

تذکرها

انواع شیوه های پیکرتراشی باید حتماً در کلینیک و بیمارستان و یا مطبهای مجهز پزشکان باشد تا بتوان در صورت بروز مشکل حین عمل رسیدگی های لازم انجام گیرد.
اگر از داروهای رقیق کننده خون مانن وارفارین و آسپیرین استفاده می کنید حتماً پزشک خود را در جریان بگذارید،
چرا که رقت خون میتواند باعث خونریزی های غیرمنتظره ای شود. احتمالاً پزشک شما برای ۲ تا ۳ هفته قبل عمل مصرف این داروها را برای شما قدغا کند.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
این پست توصیه می شود

نظرات