تزریق ژل لب

تزریق ژل در کرج

می توان گفت تقریباً همه قادر به انجام تزریق ژل لب هستند. با این حال نمی توان اهمیت تاریخچه پزشکی بیمار و هم چنین فرم چهره و معیارهای زیبایی شناختی و هم چنین امکان انجام تغییرات مناسب را نادیده گرفت. با در نظر گرفتن این موارد است که می توان انتظار عملی موفقیت آمیز را با توجه خواسته بیمار داشت.

  • تزریق ژل لب فقط و فقط باید توسط متخصص پوست و مو و یا جراح متخصص پلاستیک صورت پذیرد. چرا که هرچند شاید عمل ساده به نظر رسد. ولی فقط پزشک متخصص می تواند عارضه های ناخواسته و  کوچکی که امکان دارد در طول تزریق ژل لب بوجود آید را به سادگی کنترل کند.
  • پزشک زیبایی باید به بیمار آگاهی های لازم را در رابطه با انواع ژل ها ، انواع شیوه تزریق ژل لب، مدت ماندگاری ژل لب و هم چنین عوارض محتمل آن بدهد و در کنار آن، از ژل های دارای تاییدیه FDA و هم چنین وزارت بهداشت ایران استفاده کند. خود بیمار نیز باید حتما نام ژل مصرفی را در یاد داشته باشد.

تزریق ژل در کرج برای چه کار های تایید نشده است؟

مواردی که زیر شرح داده ایم کاربرد هایی است که برای تزریق ژل تایید نشده است. با توجه به تحقیقاتی که انجام شده به این نتیجه رسیده اند که تزریق ژل به این نواحی مناسب نیست و ممکن است مشکلاتی ایجاد کند.

  • تزریق ژل به داخلف استخوان، تاندون، رباط و عضله
  • افزایش حجم سینه‌ها
  • افزایش حجم باسن
  • حجم‌دهی به پاها

مواردی که باید هنگام تزریق ژل به آن توجه کنید:

  • تزریق را می‌توان با توجه به نیاز بیمار فقط در خطوط دور لب انجام داده و یا اینکه حجم خود لب‌ها را نیز افزایش داد. در هر یک از این موارد باید میزان مصرف ژل و هزینه بیمار را مدنظر قرار دهیم.
  • مناسب ترین انتخاب برای افزایش حجم لب استفاده از ژل های هیالورونیک اسید می باشد البته مارک ژل و کیفیت برند آن هم بسیار مهم است.
  • فرم لب باید با توجه به سایز اولیه آن، ابعاد صورت و میمیک و دینامیک لب انتخاب شود و در حیطه طبیعی باشد.
  • در برخی مراجعین پیش از تزریق لب نیاز به اصلاحات دیگری مانند افزایش حجم سایز چانه وجود دارد.
  • قبل از هر گونه تزریقی باید لب معاینه شود تا اگر اختلال عملکردی وجود دارد مورد توجه قرار گیرد.
  • طبق اصول زیبایی شناسی، لب بالا بایستی بیست درصد کوچک تر و عقب تر از لب پایین باشد.
  • تزریق دو طرف لب بدون در نظر گرفتن قسمت مرکزی لب ها صحیح نمی باشد.
  • مهارت و تکنیک پزشک در تزریق ژل لب بسیار حائز اهمیت می باشد.

انواع ژل

 ژل لب موقت

پر استفاده ترین و پرطرفدارترین ژل لب موقتی، “هیالورونیک اسید”  می باشد. ژل مذکور با گذشت زمان جذب بدن خواهد شد، به همین علت نیازمند تمدید ۶ ماهه تا یکساله است.
“هیدروکسی آپاتیت” نیز ماندگاری ۱ تا ۲ ساله دارد می تواند به عنوان  ژل لب موقت استفاده شود. از مزیت های بزرگ این نوع ژل ها این است که در صورت عدم رضایت از نتیجه تزریق ژل لب، به سادگی می توان با تزریق یک آنزیم خاص، تاثیر آن را محو کند.

ژل لب طولانی مدت

اولین نکته که باید در رابطه با این نوع تزریق لب به یاد داشته باشید این است که در صورت تزریق و عدم رضایت امکان جبران وجود نخواهد داشت. بنابراین این روش بالاخص برای اولین تزریق توصیه نمی شود. چرا که علاوه بر برگشت پذیر نبودن پروسه، امکان بروز عوارض آلرژیک و هم چنین ایجاد گرانولوم در این مورد بالاست.

آیا تزریق ژل لب درد ندارد؟

شما در هنگام تزریق ژل لب درد زیادی حس نخواهید کرد. چرا که مخلوطی از دوزهای لیدوکایین ضد درد، با ژل موجود در سرنگ مخلوط خواهد شد. بنابراین عصب لب بی حس می شود و درد به شدت کاهش می یابد.

پیش از تزریق
  • حتی المقدور از مصرف داروهایی با خاصیت ضد انعقاد خون، امگا۳ و ویتامین E و همچنین از مسکن های دی پیریدامول، ژلوفن، آسپرین و ناپروکسن جدا خودداری کنید.
  • سعی کنید برای آمادگی لب ها از کمپرس آب سرد استفاده کنید.

انواع روش های تزریق

تزریق ژل لب روش های مختلفی دارد که می توان گفت هر پزشک به شیوه خود تزریق انجام می دهد. در ادامه به دو تا از روش های رایج اشاره می کنیم. که اکثرا افراد برای تزریق یکی از آن ها را انتخاب می کنند.

تزریق طبیعی: روش تزریق طبیعی ژل به لب به طوری انجام می شود که کسی متوجه این که شما تزریق ژل انجام دادید نشود و فقط فرم و اندازه لب ها اصلاح شود.
تزریق روسی: در روش روسی دقیقا بر عکس تزریق طبیعی با توجه به فرم دلخواه شما ژل را به لب تزریق می کنند و به عبارتی با این روش لب لیفت هم خواهد شد و فاصله بین لب و بینی کمنر می شود.

آیا تزریق ژل خطرناک است؟

تزیق ژل به لب می توان گفت از کم خطر ترین روش های زیبایی می باشد. به طوری که نیاز به مراقبت زیادی ندارد و پس از تزریق کاملا می توانید به روال عادی زندگی خود ادامه دهید.
شما تنها کاری که باید قبل از تزریق ژل به لبانتان انجام دهید. و بسیار تصمیم مهمی هم هست این است که مرکز و یا کلینیک معتبری را برای تزریق انتخاب کنید. به دو دلیل این موضوع حائز اهمیت می باشد:

در صورتی که ژل نا مرغوب و یا غیر اصل به لب شما تزریق کنند لب ها دچار عفونت و ورم شدید می شود. که در این صورت چاره ای جز تخلیه ژل نخواهید داشت. همچنین اثرات مخرب و جبران نا پذیری هم روی صورت شمت به جا می ماند. در صورت تزریق ژل نا مرغوب در بهترین حالت ژل در لبانتان گوله پوله می شود . در لب حل و جذب نمی شود.
در نتیجه هنگام مراجه به پزشک برای تزریق دقت داشته باشید از چه بذندی برای شما استفاده می کنند. و اینکه در حضور شما بسته ژلباز شود تا از اکبند بودن و اصل و غیر اصل بودن ان اطمینان حاصل کنید.

برای تزریق ژل لب چند سی سی لازم است؟

این موضوع بستگی به خواسته‌ شما و وضعیت لب‌ هایتان دارد. برای بسیاری از افراد یک سی سی کافی می باشد؛ البته اگر که بخواهید ظاهر طبیعی و نچرال لب‌هایتان را حفظ کنید. یک سی سی کافی است و به اندازه‌ای ژل دارد که بتوان لب‌ ها را پر کرد و به آن شکل طبیعی داد. توصیه می شود برای دفعات اول یک سی سی را تزریق کنید و سپس برای ترمیم و حجم دهی بیشتر، یک الی دو ماه بعد به کلینیک مراجعه کنید. در این صورت حفظ ظاهر طبیعی لب‌ها راحت‌تر است. اما اگر سلیقه شما طوری باشد که حالت طبیعی مد نظرتان نباشد، می توانید جلسه اول مقدار ژل بیشتری تزریق کنید.

تزریق ژل لب روسی

سبک تزریق ژل لب روسی از روسیه آمده و الهام گرفته از لب‌ خانم‌های روس می باشد. این روش پرطرفدار پس از مدتی توسط پزشکان مختلف تکامل تکامل یافت. تزریق فیلر با متد روسی، با فیلر  و تکنیک های خاص و متفاوت انجام می‌شود. از ویژگی‌های منحصر به فرد این سبک تزریق، این است که لب به سمت بالا لیفت می شود. از دیگر ویژگی‌ ها، عدم ایجاد عارضه‌ای است که به اصطلاح به آن لب اردکی می گویند. در این عارضه لب‌ ها به سمت جلو حرکت آمده اما در تزریق لب روسی، لب فقط لیفت شده و به سمت بالا حرکت می رود نه جلو. به این دلیل در تزریق ژل لب روسی، بیشتر تمرکز روی فرم‌دهی و ارتفاع به ناحیه V شکل می باشد.

تزریق ژل چه مزایایی دارد؟

  1. فیلرهای تزریقی را می‌توان مجددا شارژ نمود. به این معنی که می‌توان حجم بیشتری را به نواحی مورد نظر اضافه کرد تا زمانی که به نتیجه دلخواه برسید.
  2. زمان بهبودی برای تزریق ژل بسیار سریع است و تمام افراد می‌توانند بلافاصله به محل کار یا فعالیت‌های منظم خود برگردند.
  3. پس از تزریق خطر بسیار کمی ناشی از عوارض جدی یا عفونت‌ها متوجه افراد خواهد بود.
  4. فیلرها یا ژل‌ها کاربرد بسیاری در جوانسازی، پر کردن و زیبایی صورت خانم‌ها و آقایان دارند.
  5. ژل‌ها ماندگاری نسبتا خوبی خواهند داشت (اما دائمی نیستند)
  6. تمامی افراد بالای ۱۸ سال م تواند تزریق ژل انجام دهند.

عوارض تزریق ژل لب

  1. طبیعی نبودن حالت لب ها
  2. بروز ناراحتی های خفیف
  3. قرمزشدن
  4. کبودی
  5. تورم

انجام همه عمل های زیبایی می توند عوارض مربوط به خود را داشته باشد. اما در تزریق ژل لب احتمال بروز مشکل و یا عوارض بسیار کم است. به عنوان مثال قرمزشدن پوست برای هر بیمار متفاوت می باشد.
کبودی که روند طبیعی بدن می باشد، بعضی از افراد بیشتر ازافراد دیگر دچار این کبودی می شوند. تورم در صورت کاملا طبیعی میباشد وبرای هربیمار متفاوت است.

مراقبت های پس از تزریق ژل در کرج

  • عموماً بین یک تا سه روز پس از تزریق ، تورم لب ها محو می شود، در غیر این صورت باید به پزشک متخصصتان مراجعه کنید.
  • تا حداقل یک ساعت پس از انجام تزریق از خوردن و آشامیدن بپرهیزید تا تاثیرات بی حسی از بین رود.
  • به طور عمومی نیاز به استراحت خاصی ندارید و بلافاصله می توانید به کارهای روزمره خود بازگردید.
  • حداقل تا ۲۴ ساعت پس از تزریق ژل ورزش های سنگین نکنید.
  • حتی المقدور مصرف نوشیدنیهای الکلی را به حداقل برسانید.
  • هم چنین احساس طبیعی لب خود را خواهید داشت.
  • تا جای ممکن در معرض گرمای زیاد قرار نگیرید.

هزینه تزریق ژل در کرج

قیمت تزریق ژل لب در کرج متفاوت بوده البته در برخی از کلینیک ها با قیمت مناسب ارائه می دهند. تزریق ژل به عوامل مختلفی بستگی دارد و قیمت مشخصی در همه کلینیک ها ندارد. از جمله این عوامل، برند ژلی که تزریق می شود، موقعیت مکانی کلینیک، تجربه و مهارت پزشکی که تزریق انجام می دهد است. به طور مثال تزریق ژل لب معمولی ارزان تر از تزریق روسی می باشد. لازم است بدانید که مواظب مراکز نا معتبر که برای هزینه تزریق بوتاکس و ژل قیمت های نامتعارف بسیار پایینی عنوان باشید چون در بسیاری ازین موارد از ژل تقلبی و یا بی کیفیت که عوارض جبران ناپذیری هم دارد استفاده می کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]
این پست توصیه می شود

نظرات