تزریق بوتاکس در کرج

تزریق بوتاکس در کرج

تزریق بوتاکس در کرج، توسط دکتر امید نامداری تزریق می شود با استفاده از بهترین برند های دنیا. تزریق بوتاکس بسیار کار حساسی است و اگر کسی تخصص کافی در تزریق را نداشته باشد عوارض جبران ناپذیری به بار می اورد. بوتاکس نوعی سم است و یک نوع باکتری به نام کلوستریدیوم بوتولینوم ان را تولید می کند. بوتاکس از حرکت عضلات می کاهد و به گونه ای عضلات را فلج می کند تا با حرکت کمتر باعث شود صورت کم تر چروک شود.

بوتاکس چگونه عمل می کند؟

ماهیچه های صورت برای انجام فعالیت نیاز دارند که از اعصاب دستور بگیرند. ماده ای شیمیایی به اسم استیل کولین وجود دارد که فران عصبی به واسطه ان به ماهیچه می رسد. ماده بوتاکس جلوی ترشح این ماده را می گیرد. طوری که انگار یک ماهیچه صورت به طور موقت از کار بیفتد و عضله دیگر انقباش نداشته باشد.

ایا از کار افتادن عضله دائمی است؟

خیر عضله بو صورت دائمی از کار نمی افتد  و اثر بوتاکس بین ۲ تا ۶ ماه می باشد. و پس از این مدت استیل کولین مجدد ترشح می شود و عضله دوباره شروع به حرکت می کند.

تزریق بوتاکس در کرج بیشتر در کدام نواحی بدن استفاده می شود؟

  • بوتاکس بیشتر در نواحی پیشانی و اطراف چشم با هدف از بین بردن خطوط و چین و چروک استفاده می شود.
  • این ماده در نقاط دیگر هم تزریق می شود مانند:خط خنده، خطوط زیر چشم، اطراف لب،و غیره…
  • همچنین بوتاکس را برای بالا بردن و لیفت ابرو هم استفاده می کنند.
  • امروزه بوتاکس بسیار معروف است و حدود ۹۰ درصد افراد کاملا با این ماده اشنایی دارند.

بسیاری از افراد به جای انتخاب راه راحت و تزریق بوتاکس به سراغ جراحی پلک در کرج می روند. که بوتاکس تا حدودی می تواند جایگزین این جراحی باشد مگر اینکه
افتادگی بیش از حد باشد.

ماندگاری بوتاکس

ماندگاری بوتاکس به عوامل مختلفی بستگی دارد. مانند میزان عمقی که چین و چروک ها دارند، ناحیه ای که بوتاکس تزریق می شود و  سن افراد. به همین دلیل است که میزان ماندگاری درر
اشخاص مختلف یکسان نیست. اما به طور کل در بیشتر افراد ماندگاری هر بار تزریق بوتاکس ۶ ماه می باشد.
به دلیل اینکه از کار افتادن عضله دائمی نیست پس از گذشت چند ماه عضله دوباره شروع به حرکت کردن می کند و اثر ان به تدریج از بین می رود. البته برای مطمئن شدن از پزشک خود سوال کنید
که برای تزریق مجدد چه زمانی باید مراجعه کنید. دیگر عاملی که بر کیفیت و ماندگاری بوتاکس موثر برندی است که تزریق می کنید. اگر برند معتبری نباشد بازدهی لازم را ندارد.

ماندگاری بوتاکس (Botulinum Toxin) معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه است، اما این مدت زمان ممکن است بین افراد متفاوت باشد. بعد از تزریق بوتاکس، نتایج معمولاً در عرض چند روز تا یک هفته قابل مشاهده هستند و به مرور زمان بهتر می‌شوند.بوتاکس موجب ضعیف شدن عضلات می‌شود و جلوی انقباض آنها را می‌گیرد. این اثر تدریجی و موقت است و به مرور زمان عضلات به طور طبیعی قدرت خود را باز خواهند گرفت. به همین دلیل، برای حفظ نتایج بوتاکس، تزریق مجدد آن لازم است.دورهٔ زمانی بین تزریقات بوتاکس متفاوت است و بسته به نیازها و عوامل فردی شما ممکن است متغیر باشد. همچنین، تکرار تزریق بوتاکس در مواقعی که اثر آن کاملاً از بین رفته است، معمولاً مؤثرتر است تا انتظار گذاشتن تا اثر کامل بوتاکس از بین برود.مهم است که با پزشک خود دربارهٔ مدت زمان ماندگاری بوتاکس و زمان مناسب برای تکرار تزریقات مشورت کنید. پزشک شما با توجه به نیازها و پاسخ شما به درمان، برنامه‌ای را برای تزریق مجدد بوتاکس تعیین خواهد کرد.

کاربرد های زیبایی تزریق بوتاکس

  • بهبود یافتن منافذ باز پوست پرتقالی چانه
  • صاف شدن خط های پیشانی
  • رفع خطوط عرضی و عمودی روی گردن
  • برطرف شدن خطوط پنجه ای دور چشم
  • لیفت و شکل دادن ابروها
  • لیفت نوک بینی
  • رفع خطوط دور لب
  • برطرف کردن خط اخم (بین دو ابرو)
  • بالا رفتن گوشه های لب
  • کم شدن عمق چال چانه

کاربرد های درمانی تزریق بوتاکس در کرج

  • برخی از اختلالات عصبی مانند فلج مغزی (سربرال پالزی)
  • پریدن پلک یا پرش عضلات چشمی
  • تعریق بیش از حد (هایپرهیدروز)
  • مثانه‌ی پرکار یا بیش فعال
  • اسپاسم عضلات گردن
  • افتادگی پلک
  • میگرن مزمن

تزریق بوتاکس

 عوارض بوتاکس

ایا سن و جنسیت برای انجام بوتاکس محدودیت ایجاد می کند؟

جنسیت در انجام بوتاکس هیچ محدودیتی ندارد. هم زنان و هم مردان می توانند بوتاکی تزریق کنند. اما استفاده از این ماده برای افراد زیر ۲۰ سال محدودیت دارد و فقط افراد بالای ۲۰ سال می توانند بوتاکی تزریق کنند.
همچنین افرادی هستند که کاملا در برابر بوتاکس مقاوم هستندو این موضوه هم هیچ ربطه بس سن و جنسیت ندارد.

همه کار های زیبایی که انجام می شود عوارض خود را دارد. حال بعضی از ان ها کم تر و برخی بیشتر هستند . از عوارض بوتاکس هم علائمی شبیه به سرماخوردگی، سردرد و درد می‌ باشد.
مواردی بسیار کمیاب و نادر وجود دارد که امکان دارد، ابرو یا پلک دچار افتادگی شود . که این مورد تنها در ۵ درصد افراد که بوتاکس انجام می دهند اتفاق می افتد. موردی که حتما باید قبل از تزریق
توسط پزشک بررسی شود، همین مشکل است.  اگر برای تزریق به پزشکی مراجعه کنید که متخصص باشد و از برند های اورجینال و با کیفیت استفاده کند، این عارضه‌ای بسیار نادر خواهد بود. البته
این عوارضی که نام برده شد دائمی نیستند به مرور زمان برطرف خواهد شد.

مکانیزم تاثیر بوتاکس بر عضله به چه صورت است؟

عضله ها برای فعالیت و شروع انقباض باید از اعصاب فرمان بگیرند. فرمان عصبی توسط ماده ای شیمیایی بنام استیل کولین به ماهیچه می‌رسد. بوتاکس از ترشح این ماده جلوگیری خواهد کرد. این عمل شبیه به ان است که عصب یک ماهیچه موقتا قطع شود. در این حالت عضله دیگر منقبض نشده و ضعیف می شود. اثر این دارو بین ۲ الی ۶ ماه می‌باشد و پس آن ترشح استیل کولین مجددا آغاز شده و عضله شروع به حرکت و انقباض می‌کند. بوتاکس دارویی است که می تواند چین و چروک را ازبین ببرد و علاوه بر جنبه زیبایی در زمینه درمانی نیز کاربرد دارد. حتی برای برخی از بیماری ها مثل میگرن می توان از آن استفاده کرد.

مراقبت های پس از تزریق

  • توصیه می شود بلافاصله بعد از تزریق از آیس پک که در پوششی از گاز استریل قرار گرفته استفاده کنید تا کبودی در برخی  نواحی تزریق شده ایجاد نشود.
  •  تزریق بوتاکس در نواحی صورت، باید به مدت ۵ تا ۸ ساعت از خوابیدن اجتناب کنید.
  •  ( قبل از تزریق دوش بگیرید تا نیازی به دوش گرفتن به مدت ۱ روز نداشته باشید) بهتر است از دوش گرفتن بلافاصله پس از تزریق در همان روز خودداری کنید.
  •  پس از تزریق از کرم ها یا مواد آرایشی استفاده نکنید، چون به دلیل افزایش ریسک عفونت ممکن است از نواحی تزریق آلودگی به پوست انتقال یابد (استفاده از مواد آرایشی و کرم ها در فردای روز تزریق موردی ندارد)
  • بهتر است به مدت یک هفته تا ۱۰ روز از انجام ورزش های سنگین که امکان دارد به عضلات صورت فشار خاصی تحمیل کند. مثل شیرجه زدن و یا وزنه برداری. همچنین بهتر است به مدت یک هفته از شنا کردن سونای خشک و بخار نیز خودداری کنید.

تزریق بوتاکس در دوران بارداری و شیر دهی

همانطور که میدانید در دوران بارداری و شیر دهی خصوصا براداری مصرف هر گونه داروی غیر ضروری ممنوع است.
البته ماده بوتاکس چون مستقیم وارد شیر مادر نمی شود شاید بتوانبد ان را در دوره ی شیر دهی استفاده کنید.
البته این کاملا واضح است که در دوران بارداری و شیر دهی استفاده از این ماده ضروری نیست و می توانید ان را به زمان دیگری موکول کنید.

هزینه تزریق بوتاکس چقدر است ؟

هزینه تزریق بوتاکس به چند عامل بستگی دارد: اولین عامل ان برندی است که برای تزریق انتخاب می کنید. برای مثال برند دیسپورت گرانترین برند بوتاکس است و پس از ان مسپورت و نورونوکس قرار می گیرد.
دومین عامل مربوط به محلی که قصد تزریق دارید می شود. هر قسمت به اندازه متفاوتی بوتاکس نیاز دارد. برای مثال بوتاکس دور لب به واحد های کم تری از تزریق بوتاکس نیاز درد. هر چقدر بوتاکس بیشتری تزریق شود قاعدتا هزینه بیشتری هم می برد. سومین عامل موثر در هزینه بوتاکس عمق چروک ها و خطوطی است که روی صورت وجود دارد. هر چقدر خطوط و چروک بیشتر باشد بوتاکس بیشتری هم باید تزری شود.

 تزریق بوتاکس و تزریق ژل چه تفاوتی دارد؟

هر دو هم بوتاکس و هم فیلر هر تزریق‌ ژل در کرج می شوند. که هر دو برای زیبا سازی و برای رفع چین و چروک و استفاده می شوند. اما مکانیزم عمل آنها تفاوت دارد. بوتاکس با از کار انداختن
موقتی ماهیچه‌ ها باعث کاهش خطوط و چروک روی پوست می‌شود. اما ژل یا فیلر ماده‌ای است که با چین و چروک ها را پر می کند و باعث از بین رفتن آنها خواهد شد. فیلرها معمولاً  برای
از حجم دادن  و اسکار استفاده می‌شوند.  اما بوتاکس برای از بین بردن چروکی که ناشی از حرکات صورت استفاده می‌شود. معمولاً  فیلر ها ماندگاری بیشتری از بوتاکس دارند. این که شما برای
درمان چین و چروک باید کدام زا برای صورت خود استفاده کنید باید با پزشک خود مشورت کنید.

چه کسانی نباید تزریق بوتاکس انجام دهند؟

  • اگر خطوط و چین و چروک‌ ها خیلی عمیق باشد، ممکن است بوتاکس چندان موثر نباشد. در این حالت هم باید به نظر پزشک متخصص هم توجه کرد.
  • کسانی که داروهای رقیق‌ کننده خون یا ضد انعقادی استفاده می‌کنند، باید در مورد مصرف این داروها با پزشک مشورت کنند.
  • افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی یا عضلانی
  • وجود عفونت فعال یا تبخال در محل تزریق
  • خانم‌های باردار و شیرده

 

دلیل انجام تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس (بوتولینوم توکسین) یک روش غیرجراحی است که برای بهبود ظاهر و کنترل برخی مشکلات زیبایی و پزشکی استفاده می‌شود. بوتاکس از ماده‌ای به نام بوتولینوم توکسین نوع A تشکیل شده است که به عنوان مسدودکننده عضلات عمل می‌کند. در زیر، برخی از اصلی‌ترین دلایل انجام تزریق بوتاکس ذکر شده است:

  1. کاهش چین و چروک: بوتاکس می‌تواند برای کاهش چین و چروک‌های صورت مانند چین دهان، چروک پیشانی، چروک اطراف چشم و چروک گریوت استفاده شود. با تزریق بوتاکس، عضلات مسئول بوجود آمدن چین و چروک هدف قرار می‌گیرند و در نتیجه چین و چروک‌ها کاهش یافته و صاف‌تر می‌شوند.
  2. رفع خطوط ریز و چین و چروک‌های پیشرونده: بوتاکس می‌تواند در رفع خطوط ریز و چین و چروک‌های پیشرونده مانند خطوط خنده، خطوط عمودی بین ابروها و خطوط بینی استفاده شود. با تزریق بوتاکس، عضلات مربوطه که مسئول ایجاد این خطوط هستند، تخمیناً مسدود می‌شوند و خطوط ریز کاهش می‌یابند.
  3. کنترل تعریق بیش از حد: بوتاکس ممکن است برای کنترل تعریق بیش از حد در بخش‌هایی از بدن مانند زیر بغل، دستان و پاها استفاده شود. با تزریق بوتاکس، عملکرد غدد تعریق کاهش یافته و تعریق بیش از حد کنترل می‌شود.
  4. رفع مشکلات پزشکی: بوتاکس می‌تواند برای رفع مشکلات پزشکی مانند اختلالات عضلانی و عصبی، میگرن، سردرد تنشی، تشنجات ماهیچه‌ای، اسپاسم عضلانی، وجود لرزش‌های عضلانی غیرارادی و ادرارریزی ناخواسته استفاده شود.

هدف از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یک روش غیرجراحی است که در آن ماده‌ای به نام بوتولینوم توکسین A (بوتاکس) به بافت‌های عضلانی تزریق می‌شود. هدف اصلی این روش، بهبود ظاهر و کاهش خطوط و چین‌های صورت است. در زیر تعدادی از هدف‌های متداول تزریق بوتاکس را بررسی می‌کنیم:

  1. کاهش چین و چروک: یکی از کاربردهای اصلی تزریق بوتاکس، کاهش چین و چروک‌های صورت است. با تزریق بوتاکس به عضلات مورد نظر، ارتباط بین عصب‌ها و عضلات مسدود می‌شود و باعث کاهش فعالیت عضلانی و کاهش ظاهر چین‌ها و چروک‌ها می‌شود.
  2. کنترل خطوط اندازه‌گیری شده: تزریق بوتاکس به عضلاتی مانند عضلات پیشانی، عضلات چشم و عضلات گردن می‌تواند به کنترل خطوط اندازه‌گیری شده کمک کند. این خطوط می‌توانند شامل خطوط افقی پیشانی (خطوط جبهه)، خطوط عمودی بین ابروها (خطوط‌ قدمه)، خطوط افقی گونه‌ها (خطوط خنده) و خطوط رنگی گردن باشند. تزریق بوتاکس می‌تواند این خطوط را کنترل کرده و ظاهر صورت را بهبود بخشد.
  3. کاهش عرق‌ریزی: یکی از کاربردهای تزریق بوتاکس، کاهش عرق‌ریزی است. با تزریق بوتاکس به عضلاتی که مسئول ترشح عرق هستند، ترشح عرق کاهش می‌یابد و می‌تواند مشکلاتی مانند عرق‌ریزی شدید محدود کند و کیفیت زندگی را افزایش دهد.
  4. تغییر شکل صورت: تزریق بوتاکس می‌تواند برای تغییر شکل صورت استفاده شود. با تزریق بوتاکس به مناطقی مانند ابروها، گونه‌ها و لبهای بالا می‌توانید شکل صورت خود را تغییر دهید و جوانی و جذابیت را به چهره ببخشید.
  5. درمان شرایط پزشکی: بوتاکس در برخی شرایط پزشکی نیز استفاده می‌شود. مثلاً، درمان میگرن، تشنج‌های عضلانی در گردن و صورت (دیستونی)، اخلاق قفلی (بلفارواسپاسم) و اختلالات مرتبط با عضلات چشم (مانند استرابیسموس) ممکن است از جمله کاربردهای پزشکی تزریق بوتاکس باشند.

سوالات متداول تزریق بوتاکس در کرج

چگونه می توانیم ماندگاری بوتاکس را افزایش دهیم؟

با مراقبت از پوست خود و استفاده از محصولات پوستی می توان از چین و چروک ها جلوگیری کرد. خوشبختانه بسیاری از خطوط و چین و چروک های ناشی از افزایش سن ، را می توان با درمان های زیبایی مانند بوتاکس کاهش داده و کنترل نمود. بوتاکس می تواند در حفظ ظاهر جوان بسیار موثر باشد ؛ اما این درمان فقط نتایج موقتی را ارائه می دهد. قبل از تصمیم گیری برای انجام آن ، حتما با نحوه مراقبت از پوست آشنا شوید ، تا نتایج درمان را تا آن جا که ممکن است افزایش دهید.

سن مناسب برای تزریق بوتاکس در خانم ها

اگر افراد بسیاری بین ۲۰ الی ۳۰ سالگی خود شروع به درمان جهت پیشگیری می کنند، اما می توان گفت سن خاصی وجود ندارد که شما را ملزم به شروع تزریق کند. زمانی که شما متوجه ایجاد خطوط روی صورتتان شدید، زمان مناسب برای شروع تزریق بوتاکس می باشد. به دلیل اینکه با توجه به ژنتیک و عوامل محیطی که به خود شما بستگی دارد، ممکن است هر فرد در یک سن دچار چین و چروک و خطوط روی پوست شود. اگر قصد پیشگیری از افتادن چین و چروک روی صورت خود را دارید می توانید بین بازه زمانی ۲۵ تا ۳۸ سالگی اقدام به تزریق بوتاکس کنید. فقط یاید توجه داشته باشید برای تزریق بوتاکس ۱۸ سالگی شما تمام شده باشد.

اگر  بوتاکس به طور مداوم تزریق شود اثرات ماندگار تری خواهد داشت؟

بلی، با هر دفعه تزریق بوتاکس، امکان دارد ماندگاری و اثرات آن هم بیشتر شود. بوتاکس عضلات نقطه تزریق شده را فلج می کند. در نتیجه برای ۴ تا ۶ ماه نمی‌توانید از آن عضلات استفاده کنید. اگر عضله‌ای در بدن مورد استفاده قرار نگیرد، به مرور تحلیل رفته و کوچک خواهد شد. به همین دلیل ممکن است که طی گذشت زمان، فواصل تمدید تزریق طولانی‌ تر شود. معمولا مراجعه کنندگان بین ۳ تا ۱۰ روز پس از تزریق متوجه اثرات بوتاکس خواهید شد.

 

چه مواردی پس از تزریق بوتاکس باید رعایت شود؟

پس از تزریق بوتاکس بین ۱ تا ۳ ساعت بعد باید با عضلات ناحیه مورد حرکت داده شود. به عنوان مثال با اخم کردن و باز کردن اخم عضلات ناحیه مورد نظر را منقبض و منبسط کنید. انجام این کار ها در گرفتن نتیجه عالی از تزریق بوتاکس بسیار موثر می باشد. بعد از تزریق بوتاکس از دست زدن محل تزریق خودداری کرده و به هیچ عنوان ناحیه تزریق نباید ماساژ داده شود. در زمان استراحت و خوابیدن زیر سر باید بلند باشد، می توانید از چندین بالشت استفاده کنید زیرا باید سر در هنگام خوابیدن بالاتر از بدن قرار بگیرد . توجه داشته باشید پس از تزریق بوتاکس به مدن ۴ ساعت نباید سر به سمت پایین خم شود و بی دلیل سر خود را حرکت ندهید.

تزریق بوتاکس به زیر چشم چقدر است؟

طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۳ انجام شد، بر ای تعیین تاثیر تزریق بوتاكس در زیر و اطراف چشم برای کاهش چین و چروك ها، نوزده شرکت کننده زن در این مطالعه شرکت کردند. کسانی که در پلک تحتانی و ناحیه پنجه کلاغی تزریق بوتاکس انجام دادند، بیشتر از افرادی که فقط تزریق در پلک های تحتانی خود دریافت کرده بودند، نتایج موثری داشتند. دلیل این نتایج مثبت آن است که تزریق بوتاکس می تواند به کاهش چین و چروک پلک تحتانی کمک کند. در حال حاضر ه ندرت تحقیقات در مورد بوتاکس زیر چشم وجود دارد.

برندهای معتبر بوتاکس

برند دیسپورت که ساخت کشور انگلستان است، میزان اثربخشی و همچنین عوارض این دارو همانند بوتاکس ساخت شرکت آلرگان بوده و اثرگذاری فوق العاده ای دارد.
برند مسپورت است. مسپورت (Masport) برندی ایرانی است که نسبت به سایر بوتاکس‌ها قیمت کمتری دارد. از لحاظ کیفیت می تواند با نمونه های مشابه خارجی رقابت کند.
برند نورونوکس محصول کره ای است، که دومین برند فراگیر بوتاکس در ایران ی باشد. این بوتاکس قیمت پایین‌تری نسبت به دیسپورت داشته اما اثربخشی مشابهی دارد.

بهترین کلینیک تزریق بوتاکس در کرج

باید تا اینجا متوجه شده‌ باشید که تزریق بوتاکس واقعاً یک عمل حساس بوده و متخصص باید از تخصص و مهارت بالایی برای انجام این کار برخوردار باشد. هنگامی که حرف از تبلیغ بوتاکس می شود، تقریبا عموم کلینیک‌های زیبایی، در این زمینه فعالیت کرده و تزریق بوتاکس انجام می دهند. حتی به جایی رسیده است که در آرایشگاه‌ها هم تزریق بوتاکس انجام می دهند. باید توجه داشته باشید کوچک‌ ترین اشتباه و بی‌دقتی باعث می شود تا زیبایی و عضلات چهره، آسیب ببیند. یک پزشک متخصص می‌داند برای هر قسمت، باید چه مقداری از بوتاکس را تزریق کند. پس توصیه ما این است که تزریق بوتاکس را تحت نظر بهترین دکتر و کلینیک تزریق بوتاکس انجام دهید. زیرا می تواند اثرات غیر قابل جبرانی داشته باشد.

 

بوتاکس برای چه سنی مناسب است؟

بوتاکس (Botulinum toxin) یک روش غیرجراحی است که برای کاهش چین و چروک‌های صورت استفاده می‌شود. هرچند که هر فردی ممکن است نیازها و شرایط منحصر به فردی داشته باشد، اما در کل، بوتاکس به عنوان یک روش کاهش چین و چروک صورت، برای افرادی که علائم پیری مرتبط با عضلات صورت را تجربه می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بوتاکس اصلاح کننده چین و چروک‌هایی است که ناشی از انقباض عضلات صورت است. شرکت تولید کننده بوتاکس (Allergan) در برچسب محصول خود، استفاده از بوتاکس را برای افرادی با سن ۱۸ سال و بیشتر توصیه می‌کند. با این حال، بسیاری از افرادی که علائم پیری و چین و چروک صورت را تجربه می‌کنند، معمولاً بعد از سن ۳۰ سال به بوتاکس روی می‌آورند.

مهم است که بوتاکس توسط پزشکان و جراحان زیبایی مجرب و متخصص انجام شود. آنها می‌توانند شرایط شما را بررسی کرده و بر اساس نیازها و اهداف شما، به شما راهنمایی کنند. همچنین، نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که بوتاکس تنها برای کاهش چین و چروک‌های ناشی از انقباض عضلات صورت مناسب است و برای مشکلات دیگری مانند چروک‌های عمقی و بافت پوستی ضعیف تأثیری ندارد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
این پست توصیه می شود

نظرات