بلفاروپلاستی پلک بالا

توسط
در بلفاروپلاستی 

بلفاروپلاستی پلک بالا

بلفاروپلاستی پلک بالا-بِلِفاروپلاستی یا جراحی ترمیمی پلک (به یونانی: blepharon، “پلک” + plassein “شکل دادن”) یک عمل جراحی پلاستیک برای اصلاح عیب، بدشکلی و ناهنجاری پلک‌ها است و معمولاً برای اصلاح زیبایی ناحیه چشم در صورت انجام می‌شود.

بلفاروپلاستی چیست؟

جراحی بلفاروپلاستی صرفا یک جراحی زیبایی است که انجام ان ضرورتی برای همه افراد ندارد. اما کسانی که به این جراحی نیاز دارند و دچار افتادگی پلک و شل شدن پوست شدند. با انجام این جراحی تغییرات بسیار مثبتی در چهره شان ایجاد می شود. اما در برخی اوقات بلفاروپلاستی جنبه درمانی دارد، زمانی که انقدر افتادگی پلک ها شدید باشد که در بینایی فرد اختلال ایجاد شود. به طور کل بلفاروپلاستی تا حدود زیادی باعث زیبایی چشم ها می شود چه در افرادی که به دلیل بالا رفتن سن دچار افتادگی و شل شدن پوست شدند و چه در افرادی ژنتیکی دچار پف چشم و افتادگی پلک هستند. این جراحی یک عمل راحت و سرپایی است که حداکثر ۲ تا ۳ ساعت به طول می انجامد.

عوارض بلفاروپلاستی

  • در انتخاب جراح خود بسیار دقت کنید. حتما نمونه کارهای قبلی را مشاهده کنید و با مشاوره و آگاهی تصمیم بگیرید. در صورتی که جراح نتواند عمل را به خوبی به سرانجام برساند، افتادگی پلک، تاری دید و عوارض غیر قابل جبرانی دارد.
  • از دیگر عوارض احتمالی بلفاروپلاستی خشکی چشم، خارش ناحیه اطراف چشم، آسیب به عضله پلک، ناتوانی در بستن چشم ها و پلک زدن می باشد.
  • به دلیل منطقه حساس پشت چشم اگر پزشک متخصص نباشد بینایی فرد دچار اختلال می شود.
  • مهم ترین عارضه ای که جراحی لیفت پلک دارد جای زخم و بخیه آن می باشد.

دلایل افتادگی پلک چیست؟

افتادگی پلک در افراد می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که در برخی از افراد این افتادگی به دلیل افزایش سن می باشد، به صورتی که چربی زیر پوست افراد به مرور تجمع کرده و همین تجمع چربی باعث کشیده شدن پوست و افتادن پلک می‌شود. در برخی از افراد نیز افتادگی پلک به دلایل ژنتیکی اتفاق می‌افتاد که همین امر باعث می‌شود به دلایل ارثی، این افراد حتی در سن پایین نیز نیاز به عمل بلفاروپلاستی داشته باشند.

افزایش سن روی پلک

با افزايش سن، پلک پایین ممکن است به دلیل شل شدگی و افتادگی بافت این ناحیه، دچار بيرون زدگى چربى و پف پلک شود؛ همچنین حاشيه استخوانى حدقه مشخص شده و فاصله اى بين پلک و بافت ميانی صورت ايجاد مى شود که خود را به صورت گود افتادگى زير چشم نشان می‌دهد. افزايش طول پلک به علت نزول بافت ميان صورت نیز یکی از عوارض بالا رفتن سن است که همه این موارد نیاز به جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین را برای فرد ایجاد می‌نمایند. این جراحی همانطور که در زنان بسیار رایج بوده و محبوبیت دارد؛ در مردان نیز قابل انجام می‌باشد و چهره ای جوانتر را برای آنان بوجود می‌آورد.

 

 بلفاروپلاستی پلک بالایی

بلفاروپلاستی پلک بالایی

 

نکات مهم قبل از عمل جراحی پلک

چطور عمل جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی  را با بهترین نتیجه انجام دهیم؟ آیا نکاتی وجود دارد که رعایت کردن آن‌ها به موفقیت‌آمیز بودن این عمل زیبایی کمک کند؟ اگر شما هم با این سؤالات و نمونه‌های مشابه آن‌ها مواجه هستید، این بخش را حتماً مطالعه کرده و قبل از عمل رعایت کنید. نکاتی که در ادامه ارائه شده شرایط متقاضیان را برای عمل بلفارو بهینه می‌کند.

  • به هیچ عنوان داروهای رقیق‌کننده خون مصرف نکنید و استفاده از مکمل‌های حاوی ویتامین مانند ویتامین E را متوقف کنید.
  • برای اینکه خونریزی پس از عمل یا حین بلفاروپلاستی رخ ندهد، حتماً مصرف الکل را حداقل دو هفته قبل از عمل کنار بگذارید.
  • دخانیاتی مانند سیگار جلوی اکسیژن‌رسانی به فولیکول‌ها را می‌گیرند. به همین دلیل است که پزشکان توصیه می‌کنند استفاده از قلیان، سیگار و … را به مدت دو هفته قبل از عمل متوقف کنید.
  • قبل از بلفاروپلاستی حتماً حمام کنید و روز قبل از عمل را با فیلم دیدن و … سپری کنید. با این کار استرس و اضطراب را از خودتان دور می‌کنید و نتیجه جراحی پلک برایتان بهتر خواهد بود.
  • انجام آزمایش‌های لازم و ارائه آن‌ها به پزشک لازم است. چون در غیر این صورت وضعیت سلامتی متقاضیان مشخص نخواهد شد و نمی‌توان مشکلات احتمالی بعد از عمل را برای آن‌ها پیش‌بینی کرد.
  • برای روز عمل لباس‌های راحت را انتخاب کنید. لباستان بهتر است یقه گشاد داشته باشد یا جلوی آن دکمه بخورد تا به راحتی بتوانید آن را در بیاورید و نیازی به فشار وارد کردن به صورت و چشم‌ها نباشد.
  • اگر بار چندم است که این عمل زیبایی را انجام می‌دهید، حتماً این موضوع را با پزشک متخصص در میان بگذارید.
  • مصرف داروهای گیاهی و غذاهای چرب، شیرین یا شور را متوقف کنید.
  • اگر تجربه جراحی دارید یا به بیماری‌های چشمی مبتلا هستید، این موضوع را با پزشک در میان بگذارید.
  • برای مراجعه به منزل نیاز به همراه دارید؛ بنابراین قبل از عمل بلفاروپلاستی با یکی از نزدیکانتان برای همراهی شما در طول عمل و بعد از آن هماهنگ کنید.

بلفاروپلاستی دائمی است یا موقتی؟

بلفاروپلاستی یک عمل زیبایی دائمی و همیشگی برای درمان افتادگی پلک است، به شرطی که متقاضی کاندیدای مناسبی برای انجام آن باشد. اگر در سن پایین برای بلفاروپلاستی اقدام کنید، به مرور و با بالا رفتن سنتان شاهد شل شدن پوست و چروک شدن اطراف چشم‌ها خواهید بود. این شل شدن پوست، دوباره روی پلک‌ها یا زیر آن‌ها را متورم می‌کند و مجدداً باید برای بلفاروپلاستی اقدام کنید.

تخصص پزشک و روشی که برای جراحی پلک انتخاب می‌کنید هم در ماندگاری این عمل زیبایی تأثیرگذار است. در صورتی که پزشکتان تمام پوست‌ها، چربی‌ها و عضلات اضافه را برندارد، یا اینکه بخیه زدن و … را به خوبی انجام ندهد، به احتمال زیاد نیاز به جراحی ترمیمی خواهید داشت.

در نتیجه تنها در صورتی می‌توانید روی همیشگی بودن درمان افتادگی پلک‌هایتان حساب کنید که پزشک حرفه‌ای در سن مناسب و با متد مناسب  عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک را برایتان انجام دهد.

سوالات متدوال
  • بلفاروپلاستی پلک بالا چیست؟ بلفاروپلاستی پلک بالا یک نوع جراحی زیبایی است که برای برداشتن پوست و چربی اضافی از پلک‌های بالایی انجام می‌شود. این جراحی به بهبود ظاهر چشم‌ها و رفع افتادگی پلک کمک می‌کند.
  • چه کسانی کاندیدای مناسبی برای بلفاروپلاستی هستند؟ افرادی که پلک‌های بالای آنها دچار افتادگی یا پوست اضافی شده و این مسئله باعث کاهش دید محیطی یا ایجاد ظاهری خسته و پیر در چهره‌شان شده است، معمولاً کاندیدای مناسبی برای بلفاروپلاستی پلک بالا هستند.
  • عمل بلفاروپلاستی چقدر طول می‌کشد؟ معمولاً این عمل بین ۱ تا ۲ ساعت طول می‌کشد، بسته به پیچیدگی و میزان پوست و چربی که باید برداشته شود.
  • دوره بهبودی پس از بلفاروپلاستی چگونه است؟ بیشتر افراد پس از یک هفته می‌توانند به فعالیت‌های عادی خود بازگردند. تورم و کبودی ممکن است تا دو هفته ادامه داشته باشد. نتایج نهایی معمولاً پس از چند ماه قابل مشاهده هستند.
  • آیا بلفاروپلاستی دردناک است؟ بلفاروپلاستی تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، بنابراین در طول عمل دردی احساس نمی‌کنید. پس از عمل، ممکن است کمی درد یا ناراحتی خفیف تجربه کنید که با مصرف مسکن‌های تجویز شده قابل کنترل است.
  • آیا جای زخم پس از بلفاروپلاستی باقی می‌ماند؟ جای زخم‌ها به مرور زمان کمرنگ می‌شوند و معمولاً در چین طبیعی پلک مخفی می‌شوند، به طوری که پس از بهبودی کامل بسیار نامحسوس هستند.
  • آیا نتایج بلفاروپلاستی دائمی است؟ نتایج بلفاروپلاستی معمولاً طولانی مدت هستند، اما با گذر زمان و روند طبیعی پیری ممکن است تغییراتی در پوست و پلک‌ها ایجاد شود.
  • آیا بلفاروپلاستی بر بینایی تأثیر می‌گذارد؟ در صورتی که افتادگی پلک باعث کاهش دید محیطی شده باشد، بلفاروپلاستی می‌تواند دید را بهبود بخشد. اما این جراحی برای تصحیح مشکلات بینایی دیگر توصیه نمی‌شود.
  • آیا نیاز به بستری شدن پس از بلفاروپلاستی وجود دارد؟ خیر، بلفاروپلاستی معمولاً به صورت سرپایی انجام می‌شود و بیمار می‌تواند پس از جراحی به خانه بازگردد.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
این پست توصیه می شود

نظرات