ابدومینوپلاستی در کرج

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی در کرج

ابدومینوپلاستی در کرج- یک روش لاغری موضعی شکم است. در این عمل با از بین بردن پوست و  چربی های  اضافی و سفت کردن عضلات شکم، چربی های شکم از بین می برند و در پایان پوست شکم را میکشند، و در قسمت زیر شکم بخیه می زنند و با انجام این عمل شکمی صاف و بدون برامدگی و چین خوردگی خواهید داشت.

شکم به دلیل چاق و لاغر شدن ، بارداری و از دست دادن خاصیت ارتجاعی کشیده می شود. و شکل اولیه خود را از دست می دهد و بافت مناسب با حال جدید پوست را ایجاد می کند. به این دلیل شل شدگی، افتادگی پوست و چین خوردگی به وجود می ابد.

جراحی ابدومینوپلاستی مناسب برای چه کسانی است؟

  1. کسانی که چاقی مفرد یا اضافه وزن داشتند و حالا به دلیل کاهش وزن دچار افتادگی و چروک پوست شدند.
  2. افرادی که لیپوماتیک انجام دادند و به دلیل کاهش سایز زیاد، دچار شل شدگی پوست شدند.
  3. افرادی که بر اثر افزایش سن دچار چین و چروک در ناحیه شکم شدند.
  4. افرادی که پس از بارداری دچار شل شدگی پوست شدند.
  5. کسانی که می خواهند به اندام دلخواه برسند.

 

چه کسانی برای عمل ابدومینوپلاستی مناسب نیستند؟

  • افرادی که سابقه انجام جراحی شکم داشته اند.
  • مبتلا به بیماری ها و یا شرایط خاص پزشکی مثل دیابت و یا بیماری های قلبی می باشند.
  • اشخاصی که مشکلات مربوط به سیستم انعقاد خون را دارا هستند.

تفاوت ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک

در عمل لیپوماتیک فقط چربی های بدن از بین می رود، شل شدگی و چین و چروک پوست از بین نمی رود. در عمل لیپوماتیک عضلات شکم سفت نمی شود و حتی شاید پوست شکم به خوبی جمع نشود.
اما در ابدومینوپلاستی ظاهر شکم کاملا تغییر کرده می کند.

انواع ابدومینوپلاستی و مراحل انجام ان

ابدومینوپلاستی کامل

ابدومینوپلاستی در کرج مناسب افرادی است که نیاز به نغییر و تحول زیادی دارند. در این روش برش از ناحیه زیر شکم شروع می شود تا دور تا دور استخوان لگن. با انجام این جراحی ناف کاملا جا به جا می شود، و پوست به سمت پایین کشیده می شود. تا عضلات زیر سینه تا زیر شکم سفت شود.

ابدومینوپلاستی جزئی

در روش جزئی ابدومینوپلاستی در کرج برش ها کوتاه تر و کوچک تر می باشند. این جراحی بیشتر بر روی کسانی انجام می شود که ذخایر چربی و موضع چاقی در آن ها در زیر ناف می باشد. در طی این روش، به احتمال خیلی زیاد ناف را جابه جا نمی کنند و پوست شکم بین خط برش و ناف مورد جراحی قرار گرفته و مقدار اضافی آن برداشته می شود.

ابدومینوپلاستی معکوس

گاها به تشخیص پزشک مانند کاهش وزن ناگهانی و زیاد و یا داشتن پوست اضافی در قسمت بالایی شکم، نوع دیگری از این جراحی انجام می شود که به آن ابدومینوپلاستی معکوس می گویند. در این عمل برشی از زیر استخوان سینه ایجاد شده و پوست به جای آن که به سمت پایین کشیده شود به سمت بالا کشیده شده و بافت های اضافی از این ناحیه برداشته می شود.

در ابدومینوپلاستی کامل این موارد انجام می شود:

  1. انجام برش در سر تا سر شکم و پهلو ها
  2. جدا کردن ناف از بافت اطرافش
  3. جدا کردن پوست از شکم
  4. همتراز کردن عضلات شکم
  5. دراوردن چربی ها
  6. برش برای تعبیه جای قرار گرفتن ناف
  7. به هم رساندن پوست و بخیه زدن

ابدومینوپلاستی جزئی

  • پوست را می کشند و به هم می رسانند سپس بخیه می زنند.
  • برشی از سر تا سر زیر شکم ایجاد می شود.
  • پوست از دیواره شکم زیر ناف جدا می شود.
  • چربی های اضافه برداشته می شود.

شاید این جراحی را به شکل دیگری هم انجام دهند که توسط لوله کاندولا انجام می شود اما بستگی به میزان چربی، افتادگی پوست و شرایط بدنی دارد. ابدومینوپلاستی جزئی بیشتر روی عضله زیر شکم تمرکز دارد و کسانی که نیاز به تقویت عضلات شکم نداند و فقط میخواهند فرم دهی داشته باشند انتخاب خوبی است. معمولا در ابدومینوپلاستی جزئی سفت شدن عضلات شکم کمتر است و ناف را جا به جا نمی کنند . همچنین جای برش و زخم هم کمتر است و در نتیجه دوره نقاهت کمتری هم خواهد داشت.

بعد از عمل ابدومینوپلاستی در کرج رعایت چه نکاتی ضروری است؟

  1. بستن شکم بند یا پوشیدن گن های مخصوص در تمام مدت شبانه روز حداقل به مدت ۲ ماه ( جز در موارد استحمام). شکم بند باید شکلی بسته شود. که در قسمت تحتانی ، محل برش و ناحیه عانه را بپوشاند.
  2. بیمار باید به طور منظم راه رفته و در حین استراحت هم، پاها را مرتب حرکت دهد.
  3. پرهیز از کشیدن سیگار و انجام تنفس عمیق به طور متناوب
  4. نوشیدن مقدار فراوان مایعات در طول روز
  5. مراقبت دقیق از محل درن ها
  6. مصرف مولتی ویتامین روزانه

مینی ابدومینوپلاستی

اگر که نیاز به برداشتن حجم خیلی کمی پوست و چربی باشد، این نوع ابدومینوپلاستی از طرف پزشکان پیشنهاد می شود. در این روش، پوست و چربی اضافی از زیر ناف برداشته می شود، که عموما با لیپوساکشن نیز همراه است. پس از پایان جراحی، اسکار منحنی شکلی بر روی شکم و بالای خط رویش مو دیده می شود. که به مراتب کوتاه تر از اسکار جراحی به روش استاندارد می باشد.

ابدومینوپلاستی اطراف شکم

این روش از جراحی برای کسانی مناسب است که چاقی ان ها تنها در قسمت شکم نیست. و تجمع چربی در قسمت پشت و پهلو ها هم هست. با ابدومینوپلاستی می توان پوست اضافه ای هم که به دلیل برداشت چربی به وجود امده را از بین برد و حذف کرد. برای لاغری اطراف شکم از روش هایی مثل لیپوماتیک هم می توان استفاده کرد اما در این روش های جراحی دیگر نمی توان شل شدگی پوست و پوست اضافه را از بین برد به همین دلیل اگر اضافه وزن زیادی داشته باشید پس از لیپوماتیک امکان دارد پوست شما دچار افتادگی شود.

 ابدومینوپلاستی چه زمانی موثر نیست؟

هنگامی که اضافه وزن داشته باشید نمی توان تنها به به جراحی ابدومینوپلاستی اتکا کرد و این جراحی به هیچ عنوان نمی تواند جای ورزش و رژیم غذایی را بگیرد. باید جراحی و ورزش و رژیم مکمل یکدیگر باشند. همچنین از لحاظ پزشکی ابدومینوپلاستی روشی دائمی است اما شما باید از نوسان وزن خود جلوگیری کنید تا نیاز نداشت باشید برای بار دوم جراحی کنید. پس از جراحی باید یک برنامه ریزی ورزشی و غذایی معمولی مناسب داشته باشید. به همراه همه اینا باید توجه داشته باشید که اگر قصد بارداری دارد ابدومینوپلاستی انجام ندهید بهتره زیرا بدن به حالت قبل باز می گردد و تاثیرات جراحی از بین می رود.

مراحل ابدومینوپلاستی در کرج چیست؟

  • در مرحله نخست جراحی، پوست اضافی بین شکم و ناحیه خصوصی برداشته می شود و به یک برش پنهانی در زیر شکم منجر خواهد شد.
  •  قسمت دوم جراحی، عضلات شکم را ب هم نزدیک‏ می ‏کنند تا ظاهری ان از حالت افتادگی خارج شود و سفت و عضلانی باشد.
  • و در اخر چربی‏ های شکم و اطراف ان را به روش لیپوماتیک تخلیه می کنند.

 

 

عوارضی که احتمال دارد پس از ابدومینوپلاستی بروز دهد:

  • امکان دارد چربی ها به شکلی برداشته شده باشند که ناهمواری ایجاد شده باشد.
  • ازبین رفتن یا کم شدن حساسیت پوست
  • به جا ماندن اسکار زخم و بخیه
  • ورم و کبودی پس از جراحی
  • برداشتن بیش از حد پوست
  • بخیه زدن نادرست
  • ترومبوز وریدی
  • درد های ممتد
  • خونریزی
  • عفونت

البته تمام این عوارضی که نام برده شد وابسته به پزشک معالج شما می باشد که تا چه اندازه در کار خود ماهر باشد.
اگر برای جراحی پزشک مجرب و متخصص انتخاب کنید احتمال بروز این عوارض بسیار کم می باشد.

ابدومینوپلاستی با لیپوساکشن چه تفاوتی دارد؟

ابدومینوپلاستی (Abdominoplasty) و لیپوساکشن (Liposuction) دو روش جراحی زیبایی برای بهبود ظاهر بدن هستند، اما هدف و روش هر دو متفاوت است. در زیر تفاوت‌های اصلی بین این دو روش را توضیح می‌دهم:

ابدومینوپلاستی:
ابدومینوپلاستی یا جراحی شکم، یک روش جراحی است که برای بهبود ظاهر و شکل بطن استفاده می‌شود. در این روش، پوست و بافت چربی اضافی در منطقه شکم برداشته می‌شود و عضلات شکم تقویت می‌شوند. این روش برای افرادی که با افتادگی پوست شکم، لخته شدن عضلات شکم و وجود چربی محلی در منطقه شکم مواجه هستند، مناسب است. جراح از طریق برش‌های قابل مشاهده در منطقه شکم، پوست و بافت چربی اضافی را برداشته و پس از آن پوست را در قسمت بالایی شکم به پوست پایینی متصل می‌کند.

لیپوساکشن:
لیپوساکشن یک روش جراحی است که برای از بین بردن چربی‌های محلی و تغییر شکل بدن در مناطق مختلف مانند شکم، ناحیه پهلوها، ران‌ها، بازوها و صورت استفاده می‌شود. در این روش، با استفاده از لوله‌های نازک و وسایل خاص، چربی از زیر پوست جمع‌آوری می‌شود. لیپوساکشن به طور معمول از طریق برش‌های کوچک در منطقه مورد نظر انجام می‌شود و امکان بهبود تعریق و شکل بدن را فراهم می‌کند.

به طور خلاصه، ابدومینوپلاستی بیشتر برای بهبود شکل و ظاهر شکم استفاده می‌شود و پوست و بافت چربی اضافی را برداشته و عضلات شکم را تقویت می‌کند. به عنوان مقابل، لیپوساکشن برای از بین بردن چربی‌های محلی و تغییر شکل بدن در مناطق مختلف استفاده می‌شود.

مهم است که قبل از تصمیم‌گیری در مورد هر یک از این روش‌ها، با یک پزشک متخصص مشورت کنید. او می‌تواند بر اساس وضعیت شما و اهداف شخصیتان راهنمایی کند و بهترین روش را برای شما تعیترجیحاً مشورت کند.

هزینه ابدومینوپلاستی

هزینه‌ انجام عمل ابدومینوپلاستی در کرج به چند عامل مختلف بستگی دارد که این موارد به شرح زیر است:

  1. با توجه به اینکه نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارید یا خیر.
  2. پزشکی که برای انجام این نوع عمل جراحی انتخاب می‌کنید.
  3. داروها و خدماتی که در کلینیک به مراجعین ارائه می شود.
  4. کدام کلینیک را برای انجام عمل مراجعه می‌کنید.

در چه شرایطی عمل ابدومینوپلاستی موثر نمی باشد؟

این جراحی نمی‌تواند جایگزینی برای کاهش وزن و یا برنامه ورزشی شما باشد. هر کدام از این روش‌ها مثل رژیم غذایی، ورزش و جراحی در زمان مناسب کارایی لازم را خواهند داشت. به همین دلیل نباید به عنوان جایگزینی برای یکدیگر در نظر گرفته شوند. این جراحی نتیجه دائمی دارد اما باید از نوسانات شدید وزن خود جلوگیری کنید، زیرا در این صورت به امکان بازگشت آن وجود دارد و نیاز به جراحی مجدد خواهید داشت. در صورتی که قصد بارداری دارید توصیه می کنیم انجام این جراحی را به تعویق انداخته و به پس از زمان بارداری خود موکول کنید. زیرا بارداری تا حدودی باعث از بین رفتن نتایج جراحی می شود.

تاثیر جراحی ابدومینوپلاستی در کرج بر شکم

بسیاری از افراد سعی دارند تا با رژیم‌ غذایی و ورزش بتوانند وزن خود را کنترل کنند و یک شکم صاف و مناسب داشته باشند. اما همین دسته از افراد در مواقعی به این نتیجه می رسند که در برخی موارد ورزش و رژیم غذایی پاسخگو نبوده و نمی‌توان به نتیجه دلخواه رسید.
در این موارد عمل ابدومینوپلاستی می‌تواند یک راه حل خوب جهت داشتن یک شکم صاف و بدون افتادگی و شل شدگی پوست زائد باشد.
با توجه به این نکته که عمل ابدومینوپلاستی می‌تواند باعث حذف بافت‌ها و پوست‌های زائد از ناحیه شکم شود. امکان دارد این موضوع رخ دهد که تنها افرادی که چاق هستند می‌توانند نسبت به انجام عمل جراحی ابدومینوپلاستی اقدام کنند. اما باید دقت داشته باشید که عمل ابدو می‌تواند باعث بهبود تناسب اندام در ناحیه شکم خواهد شد.

نتیجه ابدومینوپلاستی در کرج

  1. نتیجه نهایی ابدومینوپلاستی امکان دارد در ابتدا با ورم و ناتوانی در صحیح ایستادن کامل شما همراه باشد. تا زمانی که بهبودی داخلی کامل شود، مبهم باشد. اما با گذشت یک تا دو هفته، نتیجه را خواهید دید که جراحی باعث بلند تر دیده شدن قدتان، باریک شدن دور کمر و سبب بالا رفتن اعتماد به نفس شما خواهد شد.
  2. اسکارهای موجود در خانم‌ هایی که پیش از جراحی ابدومینوپلاستی تحت عمل سزارین قرار گرفته‌اند،امکان دارد توسط اسکار های جدید را پوشانده شود.
  3. اگر وزن تان را ثابت نگه داشته باشید، نتیجه این جراحی معمولا طولانی مدت می باشد.
  4. با از بین رفتن چربی های اضافی و پوست شل شده  دیواره شکم تقویت می شود، و این جراحی زیبایی شکم باعث می شود اندامی زیباتر و کمری باریک‌ را به شما بدهد.

آیا فقط خانم ها می توانند ابدومینوپلاستی انجام دهند؟

خیر، جراحی ابدومینوپلاستی در اقایان هم قابل انجام می باشد و تا به حال طرفداران بسیار زیادی هم در آقایان داشته است. زیرا امروزه آقایان بیشتر از پیش و بیشتر از خانم ها به تناسب بدن خود اهمیت می دهند.
به همین دلیل متقاضی این روش درمانی هستند. از همین رو می توان گفت آقایانی که اضافه وزن دارند و به دنبال روشی سریع و مطمئن برای لاغر شدن هستند، می توانند بدون هیچ نگرانی از ابتلا به عوارض جانبی پس از عمل نسبت به انجام این فرایند به دکتر امید نامداری بهترین جراح زیبایی کرج مراجعه نمایند.

نتیجه ی عمل ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یا جراحی شکم، یک روش جراحی کیفیتی است که برای بهبود شکل و ظاهر شکم استفاده می‌شود. نتیجه این عمل جراحی ممکن است به شرایط و ویژگی‌های هر فرد بستگی داشته باشد. در ادامه، به برخی از نتایج معمول و عمومی ابدومینوپلاستی اشاره می‌کنم:

  1. کاهش پوست های اضافی: هدف اصلی ابدومینوپلاستی، کاهش پوست های اضافی و رفع ارتجاعی پوست شکم است. این شامل از بین بردن پوست و بافت چربی اضافی، تنظیم مجدد عضلات شکم و ترمیم پوست است. این عمل جراحی می‌تواند به شکل و ظاهر شکم شما تغییرات قابل توجهی بدهد.
  2. بهبود تناسب اندام: با کاهش پوست های اضافی و ترمیم عضلات شکم، شکل و تناسب اندام شما بهبود می‌یابد. شما ممکن است شکلی مسطح تر و تنگتر در منطقه شکمی خود داشته باشید که می‌تواند به آرزوهایتان برسد.
  3. افزایش اعتماد به نفس: برخی افراد قبل از ابدومینوپلاستی با مشکلات روانی مرتبط با شکل و ظاهر شکم خود مواجه هستند. بهبود شکل شکم می‌تواند به افراد کمک کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهند و رضایت بیشتری از ظاهر خود داشته باشند.
  4. زمان بهبودی: زمان بهبودی پس از ابدومینوپلاستی می‌تواند متغیر باشد و به عوامل مختلفی مانند میزان و نوع جراحی، سلامت عمومی بیمار و عوارض مرتبط با جراحی بستگی دارد. با این حال، معمولاً بیشتر بیماران می‌توانند در عرض چند هفته به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند.

مهم است بدانید که نتایج دقیق و نهایی ابدومینوپلاستی برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد و به عوامل فردی و شرایط بدنی آن فرد بستگی داشته باشد. همچنین، عوامل مانند تغییرات در وزن بعد از عمل، بارداری و فعالیت بدنی ممکن است تأثیری بر نتیجه داشته باشند. بهتر است با پزشک خود در مورد انتظارات و نتایج محابدومینوپلاستی یا جراحی شکم، یک روش جراحی کیفیتی است که برای بهبود شکل و ظاهر شکم استفاده می‌شود. نتیجه این عمل جراحی ممکن است به شرایط و ویژگی‌های هر فرد بستگی داشته باشد. در ادامه، به برخی از نتایج معمول و عمومی ابدومینوپلاستی اشاره می‌کنم:

  1. کاهش پوست های اضافی: هدف اصلی ابدومینوپلاستی، کاهش پوست های اضافی و رفع ارتجاعی پوست شکم است. این شامل از بین بردن پوست و بافت چربی اضافی، تنظیم مجدد عضلات شکم و ترمیم پوست است. این عمل جراحی می‌تواند به شکل و ظاهر شکم شما تغییرات قابل توجهی بدهد.
  2. بهبود تناسب اندام: با کاهش پوست های اضافی و ترمیم عضلات شکم، شکل و تناسب اندام شما بهبود می‌یابد. شما ممکن است شکلی مسطح تر و تنگتر در منطقه شکمی خود داشته باشید که می‌تواند به آرزوهایتان برسد.
  3. افزایش اعتماد به نفس: برخی افراد قبل از ابدومینوپلاستی با مشکلات روانی مرتبط با شکل و ظاهر شکم خود مواجه هستند. بهبود شکل شکم می‌تواند به افراد کمک کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهند و رضایت بیشتری از ظاهر خود داشته باشند.
  4. زمان بهبودی: زمان بهبودی پس از ابدومینوپلاستی می‌تواند متغیر باشد و به عوامل مختلفی مانند میزان و نوع جراحی، سلامت عمومی بیمار و عوارض مرتبط با جراحی بستگی دارد. با این حال، معمولاً بیشتر بیماران می‌توانند در عرض چند هفته به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند.

ابدومینوپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

ابدومینوپلاستی یک روش جراحی است که به منظور بهبود ظاهر بطن و شکم استفاده می‌شود. این روش عموماً برای افرادی مناسب است که با مشکلات زیر روبرو هستند:

  1. افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند: عبدومینوپلاستی می‌تواند برای افرادی که دارای چربی اضافی در منطقه شکم و بطن هستند و نتوانسته‌اند با رژیم غذایی و ورزش این مشکل را حل کنند، مناسب باشد.
  2. افرادی که تحت عمل جراحی چاقی قبلی قرار گرفته‌اند: اگر شما در گذشته عمل جراحی کاهش وزن مانند بایپاس معده یا بالون معده داشته‌اید و نتیجه بعدی آن عمل جلوتر از حد انتظار شما نبوده است و باقیمانده‌ی چربی در منطقه شکم و بطن دارید، عبدومینوپلاستی می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.
  3. زنان بعد از بارداری: بعد از بارداری، پوست و عضلات شکم و بطن ممکن است که کشیدگی و لخته شده باشند. عبدومینوپلاستی می‌تواند برای زنانی که پس از بارداری مشکلات ظاهری در شکم و بطن دارند، مناسب باشد.
  4. افرادی که تحت عمل جراحی رفع ترمیمی صورت گرفته‌اند: در برخی موارد، افرادی که تحت عمل جراحی رفع ترمیمی پس از حوادث، سوختگی‌ها یا تروماها قرار گرفته‌اند، نیاز به عبدومینوپلاستی جهت بهبود ظاهر شکم و بطن خود دارند.

دلیل انجام ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یک روش جراحی زیبایی است که برای بهبود شکل و ظاهر شکم استفاده می‌شود. دلایل اصلی برای انجام ابدومینوپلاستی عبارتند از:

  1. کاهش چربی موضعی: اگر چربی زیادی در منطقه شکم شما جمع شده است و با تمرینات و رژیم غذایی معمولی قابل کاهش نیست، ابدومینوپلاستی می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. در این روش، چربی اضافی از منطقه شکم برداشته می‌شود و شکل شکم بهبود می‌یابد.
  2. کاهش پوست لجنی: در برخی موارد، پس از کاهش وزن سریع، بارداری یا فرایندهای طبیعی دیگر، پوست شکم ممکن است لجنی و بیرون افتاده به نظر برسد. ابدومینوپلاستی با برش پوست اضافی و تنظیم مجدد پوست شکم، باعث بهبود ظاهر پوست و کاهش لجنی شده در منطقه می‌شود.
  3. تقویت عضلات شکم: در ابدومینوپلاستی، علاوه بر برداشتن چربی و تنظیم پوست، عضلات شکم نیز تقویت می‌شوند. این روش می‌تواند به شما کمک کند تا عضلات شکم را کمرنگ کنید و شکل تناسب اندام بهتری داشته باشید.
  4. بهبود خودایمنی و روانی: برخی افراد ممکن است به دلیل ناهنجاری‌های شکم خود از احساس اعتماد به نفس کمی رنج ببرند. با انجام ابدومینوپلاستی و بهبود شکل و ظاهر شکم، احساس خوب و رضایت از بدن شما افزایش می‌یابد و ممکن است خودایمنی و روانی شما را بهبود بخشد.

تاثیر ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی که به عنوان تامی تاک نیز شناخته می‌شود، یک روش جراحی برای صاف کردن و سفت کردن شکم است. این روش می‌تواند تاثیرات مختلفی بر سلامتی، ظاهر و زندگی شما داشته باشد.

تاثیرات مثبت:

  • صاف کردن شکم: ابدومینوپلاستی می‌تواند پوست اضافی و شل شکم را برداشته و عضلات شکم را سفت کند.
  • بهبود تناسب اندام: ابدومینوپلاستی می‌تواند به شما کمک کند تا به تناسب اندام دلخواه خود برسید.
  • افزایش اعتماد به نفس: ابدومینوپلاستی می‌تواند با بهبود ظاهر شما، اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.
  • پوشیدن لباس‌های دلخواه: پس از ابدومینوپلاستی، می‌توانید لباس‌های دلخواه خود را بدون نگرانی از ظاهر شکم خود بپوشید.

تاثیرات منفی:

  • عوارض جانبی: ابدومینوپلاستی می‌تواند عوارض جانبی مانند درد، تورم، کبودی، عفونت و خونریزی را به همراه داشته باشد.
  • هزینه: ابدومینوپلاستی یک روش جراحی گران قیمت است.
  • اسکار: ابدومینوپلاستی می‌تواند اسکارهای بزرگی در محل برش‌ها ایجاد کند.
  • دوره نقاهت طولانی: ابدومینوپلاستی به دوره نقاهت طولانی نیاز دارد.

در نهایت، اینکه آیا ابدومینوپلاستی برای شما مناسب است یا خیر، به شرایط و اهداف شما بستگی دارد. قبل از تصمیم گیری، باید به طور کامل مزایا و معایب این روش را بررسی کنید.

نکاتی که باید در نظر بگیرید:

  • هدف شما از ابدومینوپلاستی چیست؟ آیا می‌خواهید ظاهر شکم خود را بهبود ببخشید یا به تناسب اندام برسید؟
  • بودجه شما چقدر است؟ آیا می‌توانید هزینه ابدومینوپلاستی را بپردازید؟
  • سلامتی شما چگونه است؟ آیا بیماری خاصی دارید که ممکن است ابدومینوپلاستی را برای شما خطرناک کند؟
  • انتظارات واقع بینانه‌ای از ابدومینوپلاستی دارید؟ ابدومینوپلاستی یک روش جادویی برای تناسب اندام نیست.

با در نظر گرفتن این نکات، می‌توانید تصمیم گیری آگاهانه‌تری برای انجام ابدومینوپلاستی داشته باشید.

هدف از ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یک روش جراحی تجمیعی است که برای بهبود ظاهر و شکل بندی ناحیه شکم استفاده می‌شود. هدف اصلی این روش جراحی، بهبود ظاهر ظروف عضلانی و پوست شکم، کاهش چربی اضافی و اصلاح تراشه‌ها و آویزش‌های پوسته شده در این ناحیه است. این روش جراحی معمولاً به دو صورت انجام می‌شود: ابدومینوپلاستی کامل (Full Abdominoplasty) و ابدومینوپلاستی مینی (Mini Abdominoplasty).

هدف‌های اصلی ابدومینوپلاستی عبارتند از:

  1. تنظیم و شکل دهی ناحیه شکم: این روش جراحی بهبود ظاهر شکم را ارائه می‌دهد. با از بین بردن پوست اضافی و تقویت عضلات شکم، شکل و ظاهر شکم بهبود می‌یابد.
  2. کاهش چربی اضافی: ابدومینوپلاستی همچنین می‌تواند به کاهش چربی اضافی در ناحیه شکم کمک کند. در این روش، چربی اضافی از ناحیه شکم جدا می‌شود و اگر لازم باشد، لیپوساکشن (جذب چربی) نیز انجام می‌شود.
  3. اصلاح تراشه‌ها و آویزش‌های پوستی: اگر پوست شکم به دلیل کاهش وزن یا بارداری کشیده و آویزان شده باشد، ابدومینوپلاستی می‌تواند به اصلاح آن کمک کند. با برش قسمت پوستی اضافی و تنظیم مجدد پوست، تراشه‌ها و آویزش‌های پوستی کاهش می‌یابند.
  4. بهبود اعتماد به نفس و کیفیت زندگی: برای بسیاری از افرادی که با مشکلات ظاهری در ناحیه شکم مواجه هستند، ابدومینوپلاستی می‌تواند بهبود قابل توجهی در اعتماد به نفس و کیفیت زندگی آن‌ها به ارمغان بیاورد.

مهم است توجه داشته باشید که ابدومینوپلاستی یک روش جراحی است و باید با دقت و توسط یک جراح ماهر و مجرب انجام شود. قبل از تصمیم‌گیری در مورد این روش، مشاوره با یک پزشک متخصص پلاستیک و زیبایی توصیه می‌شود تا اطلاعات کامل درباره فرآیند، ریسک‌ها و نتایج ممکن را دریافت کنید.

 چرا افراد عمل ابدومینوپلاستی انجام میدهند؟

افراد برای انجام عمل ابدومینوپلاستی از دلایل مختلفی استفاده می‌کنند. برخی از دلایل رایج عبارتند از:

  1. بهبود ظاهر: برخی افراد احساس می‌کنند که شکم بزرگ، پوست لخت و چربی اضافی در این منطقه باعث ظاهر ناجذبی می‌شود. ابدومینوپلاستی می‌تواند به شکل دادن به بطن و کمر کمک کند و ظاهر جسمانی را بهبود بخشد.
  2. حذف پوست و چربی اضافی: در صورتی که شکم دارای پوست و چربی اضافی است که با تمرینات و رژیم غذایی قابل کاهش نیست، ابدومینوپلاستی می‌تواند راهی برای حذف این پوست و چربی اضافی و به دست آوردن شکل مطلوب‌تری باشد.
  3. عوارض بعد از بارداری: بارداری ممکن است باعث تغییرات قابل توجهی در بدن زنان شود، از جمله کشیدگی پوست و ترک‌های شکم. ابدومینوپلاستی می‌تواند به زنان کمک کند تا این عوارض را بهبود دهند و شکل قبلی خود را بازگردانند.
  4. بهبود کیفیت زندگی: برخی افراد ممکن است به دلیل احساس ناراحتی، ناامیدی یا ناراحتی از ظاهر بزرگ شکم، مشکلات روحی و روانی داشته باشند. ابدومینوپلاستی ممکن است باعث افزایش اعتماد به نفس و بهبود کیفیت زندگی این افراد شود.
  5. بهبود سلامتی: در برخی موارد، ابدومینوپلاستی می‌تواند بهبود سلامتی را همراه داشته باشد. به طور معمول، در این عمل جراحی، عضلات شکم تقویت می‌شوند که می‌تواند به کاهش درد پشت و بهبود قابلیت حرکت و تعادل کمک کند.

 چرا ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یک عمل جراحی ترمیمی است که برای بهبود ظاهر بطن و منطقه شکم استفاده می‌شود. این عمل جراحی برای افرادی که دارای پوست و عضلات کمر و شکم یا ترک‌هایی در این منطقه هستند، مناسب است. در زیر، برخی از دلایل رایج برای انجام ابدومینوپلاستی آورده شده است:

  1. ترمیم پس از بارداری: بعد از بارداری، پوست و عضلات شکم ممکن است کشیدگی و لاغری نشان دهند. ابدومینوپلاستی می‌تواند به افراد کمک کند تا پس از بارداری، ظاهر شکم خود را به حالت قبلی برگردانند.
  2. لاغری و کاهش وزن: افرادی که با کاهش وزن یا لاغری شدید مواجه هستند، ممکن است پوست شکم راحت به حالت قبلی باز نگرداند. ابدومینوپلاستی می‌تواند در این موارد بهبودی محسوسی به پوست شکم بدهد.
  3. ترک‌های شکمی: ترک‌های شکمی می‌توانند ناشی از گسترش سریع بطن در دوران بلوغ، بارداری یا افزایش وزن شدید باشند. ابدومینوپلاستی می‌تواند این ترک‌ها را کاهش دهد و قدرت بطن را بهبود بخشد.
  4. کاهش اضافه‌وزن: برخی افراد پس از کاهش وزن زیاد، پوست اضافی در منطقه شکم دارند که نمی‌تواند به صورت طبیعی تنگ شود. ابدومینوپلاستی می‌تواند این پوست اضافی را بردارد و ظاهر شکم را بهبود بخشد.
  5. اصلاح هرنی: هرنی به خروج عضوی از محل قرارگیری طبیعی آن اشاره دارد. اگر هرنی در منطقه شکم وجود داشته باشد، ابدومینوپلاستی می‌تواند در ترمیم آن کمک کند.

 سوالات متداول

  1. ابدومینوپلاستی چیست؟
    ابدومینوپلاستی یا جراحی شکم، یک روش جراحی است که به منظور بهبود شکل و ظاهر منطقه شکمی انجام می‌شود. در این روش، چربی اضافی و پوست لیه‌های بالایی شکم برداشته می‌شوند و عضلات شکم کشیده و تقویت می‌شوند.
  2. چه افرادی می‌توانند برای انجام ابدومینوپلاستی مناسب باشند؟
    معمولاً افرادی که دارای پوست و عضلات شکمی لاغر شده و ورودی‌های بزرگی دارند، می‌توانند از این جراحی بهره‌مند شوند. افرادی که پس از کاهش وزن یا بارداری تغییرات بزرگی در منطقه شکمی خود تجربه کرده‌اند نیز می‌توانند به ابدومینوپلاستی نیاز داشته باشند.
  3. چه نوع آن‌های ابدومینوپلاستی وجود دارد؟
    دو نوع اصلی ابدومینوپلاستی وجود دارد: ابدومینوپلاستی کامل و ابدومینوپلاستی نیمه کامل. در ابدومینوپلاستی کامل، پوست و چربی اضافی از منطقه شکمی و نیز تقویت و تنش عضلات شکمی انجام می‌شود. در ابدومینوپلاستی نیمه کامل، فقط پوست و چربی اضافی بین ناف و خط موهای عمودی پایین‌تر آن برداشته می‌شود.
  4. چه مدت زمان بازیابی برای ابدومینوپلاستی است؟
    زمان بازیابی برای ابدومینوپلاستی ممکن است بین چند هفته تا چند ماه متغیر باشد. افراد باید در مدت زمان بازیابی به فعالیت‌های روزمره خود با احتیاط ادامه دهند و دستورالعمل‌های پس از جراحی را از پزشک خود دنبال کنند.
  5. آیا ابدومینوپلاستی عوارض دارد؟
    همانند هر جراحی دیگری، ابدومینوپلاستی هم ممکن است عوارضی داشته باشد. برخی از عوارض ممکن شامل خونریزی، عفونت، ترشحات غیرطبیعی، تحلیل زخم، تغییر حس لبه پوست، واکنش بهداروها و بی‌حسی موضعی می‌باشد. همچنین، عوارض نادری ممکن است شامل تشکیل خونریزی، تجمع سیال در ناحیه درمان شده، تغییرات رنگ پوست، ناراحتی مزمن، احتمال عفونت و تشکیل اسکار باشد.

به دلیل محدودیت های فضای مجازی از گذاشتن عکس معذوریم

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
این پست توصیه می شود

نظرات