پس از جراحی ابدومینوپلاستی

جراحی ابدومینوپلاستی

طی جراحی ابدومینوپلاستی، پزشک متخصص چربی ها و پوست های اضافی جمع شده در زیر شکم برش داده شده، سپس به قسمت پایین تری پیوند زده می شوند، در حقیقت از ناحیه بالاتر از ناف پوست و چربی ها جمع به زیر ناف کشیده شده و بخیه می شوند. بنابراین پس از انجام جراحی زیبایی شکم در کرج خطی زیر شکم باقی می ماند که با مرور زمان از بین خواهد رفت. اگر شما هم هم شکم بزرگ و افتاده ای دارید که پوست آن حالت ارتجاعی خود را از دست داده است، گزینه ی مناسبی برای این جراحی می باشید.

دیگر بیماران مناسب این جراحی زنانی هستند که چندین بار وضع حمل کرده،پوست شکمشان کش آمده و پوست آن آویزان شده است.پس از جراحی ابدومینوپلاستی مراقبت هایی لازم است که بیمار باید آنها را مد نظر داشته باشد، این مراقبت ها برای دریافت بهترین نتیجه از عمل جراحی می باشد.

 

مراقبت های پس از ابدومینوپلاستی

  • استفاده شبانه روزی از گن های مخصوص حداقل برای مدت یک ماه برای دستیابی به بهترین نتیجه الزامی است. هفته نخست پس ز عمل را استراحت کامل کنید،
    بکوشید در این دوران سرتان را بالاتر از بدنتان قرار دهید، هم چنین برای بلند شدن از بستر از همراه کمک بگیرید تا به بخیه هاتان فشاری وارد نشود.
  • بعد از انجام جراحی، پزشک متخصص داروهای مسکن و هم چنین دارو هایی برای جلوگیری از عفونت تجهیز می کند،برای کم شدن تورم ناحیه، مصرف نمک را به حداقل برسانید، هم چنین می توانید از کمپرس آب یخ استفاده کنید.
  • استفاده مرتب از اینها بسیار مهم می باشد.
  • حدود ۳ روز پس از عمل جراحی پانسمان ها را باز کنید،
    محل را با دقت با شامپو بچه و بتادین بشویید، سپس مجدداً به کمک همراه محل ها را پانسمان کنید.
  • با مشاوره پزشکتان سعی کنید بعد از عمل راه روید،
    بایستی سعی کنید به حالت نیمه خم راه بروید که محل زخمتان تحریک نشود.
  • خانم هایی که عمل جراحی ابدومینوپلاستی انجام داده اند،
    بهتر است حداقل برای سه سال باردار نشوند.
  • برای یک ماه پس از جراحی ورزش سنگین نکنید،
    حداقل برای یک هفته از مقاربت نیز پرهیز کنید.

مراقبت های پیش از ابدومینوپلاستی

  1. ممکن است عمل جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی با توجه به تشخیص پزشک متخصص زیبایی به صورت سرپایی انجام شود. پس حتما اطمینان حاصل کنید که فردی شما را تا منزل همراهی خواهد کرد.
  2. اگر از داروی خاصی مصرف می کنید که احتمال تداخل آن ها وجود دارد، حتما باید با پزشک خود در میان بگذارید و مصرف آن ها را برای مدتی متوقف کرده و یا مجددا تنظیم کنید.
  3. از مصرف آسپرین، وارفارین، دارو های مکمل گیاهی و ضد التهابی و تمامی مواردی که باعث افزایش احتمال خونریزی خواهد شد اجتناب کنید.
  4. قبل از انجام عمل جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی حتما نتایج آزمایشات خود را دریافت کرده و در اختیار پزشک متخصص خود قرار دهید.
  5. استفاده از دخانیات و سیگار کشیدن موجب عفونت و یا تاخیر در دوران بهبودی شما خواهد شد.

چه کسانی کاندیدای مناسب جراحی ابدومینوپلاستی هستند؟

برای جراحی ابدومینوپلاستی در کرج بهترین کاندیدا  مردان یا زنانی هستند که از نظر بدنی وضعیت مطلوبی دارند. اما چون وجود رسوبات چربی زیاد یا شل شدن پوست شکم که به رژیم غذایی یا ورزش پاسخگو نیستند، ناراحت می باشند. جراحی زیبایی شکم به ویژه برای خانم هایی که حاملگی های متعدد داشته اند و پوست شل آنها شل شده است مفید می باشد. علاوه بر ان افرادی که قصد کاهش وزن دارند و زنانی که قصد بارداری در آینده را دارند باید این نوع جراحی را به تعویق بیندازند.

مزایای ابدومینوپلاستی

  •   اصلاح فرم شکم و زیبایی ان

ابدومینوپلاستی ماهیچه های ضعیف را محکم می کند و ضمن از بین بردن پوست و چربی اضافی، شکم را صاف کرده و تورم را از بین می برد.

  • بهبود فتق شکم

ضعف شکمی ناشی از کاهش وزن زیاد یا برخی از جراحی ها باعث فتق می شود. ابدومینوپلاستی فتق را ترمیم کرده و دیواره شکم را برای جلوگیری از ایجاد دوباره تقویت می شود.

  • کاهش بی اختیاری ادرار

طی انجام فرایند عمل با استفاده از بافتی نرم در نزدیکی ناحیه لگن، انسدادی جزئی در مثانه  ایجاد می شود و از این طریق بی اختیاری در ادرار کاهش یافته و درمان می شود.

  1. درد شدیدی داشته باشید که با مسکن های قوی هم برطرف نمی شود.
  2. پس از گذشت ۳ روز خون ریزی خیلی زیاد داشته باشید.
  3. در ناحیه شکم تورم بیش از حد داشته باشید.
  4. دمای بدنتان بیشتر از ۳۸٫۵ باشد.

با هر کدام از این مشکلات مواجه شدید با پزشک خود تماس بگیرید و یا مراجعه کنید. این علائم امکانم دارد برای شما خطرناک باشد.

مراقبت های تغذیه ای ابدومینوپلاستی

  1. در غذاهایتان تا جایی که امکان دارد کمتر از نمک استفاده کنید. نمک ورم بدن را افزایش می دهد.
  2. از دازو های رقیق کننده خون استفاده نکنید زیرا باعث افزایش خونریزی می شود مانند اسپرین
  3. بهتر است در روز های نخست بعد از عمل از کافئین و نوشابه های گازدار استفاده نکنید.
  4. غذا را زیاد بجوید و به تکه های کوچک تقسیم کنید تا راحت هضم شود.
  5. بهنر است غذا های سبک مصرف کنید تا باعث معده در نشود.
  6. برای پیشگیری از یبوست میوه و سبزیجات استفاده کنید.
  7. مایعات زیاد مصرف کنید زیرا باعث کاهش تورم می شود.
  8. کمتر لبنیات مصرف کنید.

خطراتی که جراحی ابدومینوپلاستی می تواند داشته باشد:

گاهی اوقات امکان دارد عفونت خفیف رخ بدهد. و عفونت های جدی به ندرت پیش می آید، که نیاز به آنتی بیوتیک دارند که کمت از ۱ درصد امکان دارد. کاهش احساس در اطراف اسکار و پایین شکم انتظار می رود. بازگشت به حالت عادی ممکن است ۳ تا ۶ ماه طول بکشد. هماتوم که ممکن است نیاز به تخلیه داشته باشد. خطر کمتر از ۰.۱٪. ترومبوز ورید عمقی بسیار نادر است. اقدامات پیشگیرانه در طول جراحی و پس از آن برای کاهش خطرات تا حد امکان استفاده می شود. آسیب عروقی به ناف عارضه مهمی است که باید از آن جلوگیری کرد. تشریح دقیق ناف به منظور حفظ چربی کافی در اطراف ناف برای حفظ خون کافی است.  هنگامی که کشش بیش از حد توسط بسته شدن، به ویژه لایه های زیر پوستی و پوست ایجاد می شود، عفونت و باز شدن زخم می تواند ایجاد شود.

به دلیل محدودیت های فضای مجازی از گذاشتن عکس معذوریم

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
این پست توصیه می شود

نظرات