عمل بای پس معده

بای پس معده

اگر شما نیاز به انجام عمل بای پس معده یا دیگر جراحی های کاهش وزن دارید، تیم پزشکی دستور العملی را جهت آمادگی برای انجام جراحی به شما خواهد داد.
قبل از انجام عمل بای پس معده باید آزمایش های مختلفی را انجام دهید. حتی امکان دارد قبل از انجام جراحی،غذا خوردن و نوشیدن را تحت کنترل قرار دهید
و همچنین مصرف برخی داروها را قطع کنید و یا برنامه فعالیت فیزیکی را به طور جدی شروع کنید و استفاده ی تنباکو را از برنامه زندگیتان حذف کنید.
برای ریکاوری بعد از عمل بای پس معده، باید از قبل برنامه ریزی داشته باشید. به عنوان نمونه در کارهای خانه ازفردی کمک بگیرید.

بعد از عمل بای پس

بعد از عمل بای پس معده به  شما دو روز اجازه غذا خوردن داده نمی شود تا معده و سیستم گوارش بهبود پیدا کنند. سپس یک رژیم مخصوصی را تا ۱۲ هفته انجام خواهید داد.
ابتدا رژیم غذایی شما فقط با مایعات شروع خواهد شد. و سپس با گذشت زمان غذاهای تکه تکه شده و نرم اضافه می شوند. و سپس به غذاهای عادی باز خواهید گشت.
بعد از انجام عمل بای پس معده با محدودیت های زیادی در خصوص آنچه  که می خورید، آنچه که می نوشید و اندازه شان مواجه میشوید.

مزایای عمل بای‌ پس معده

  • با کم کردن وزن و کاهش دوز یا تعداد داروهای مصرفی جهت بیماری‌های مرتبط با چاقی امکان ورزش برای فرد فراهم می شود. در صورت اجرای ورزش منظم همراه با یک رژیم غذایی سالم، فرد می‌تواند وزن بیشتری را کم کند.
  • بعد از این جراحی فرد اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کند. و احساس بهتری بعد از این عمل می‌شود.
  • دیابت نوع دو فرد التیام میابد و حتی امکان دارد به صورت کامل از بین برود.
  • بعد از جراحی میزان کالری کمتری از مواد غذایی در روده جذب می شود.
  • میزان غذای مصرفی فرد به خاطر کاهش اندازه معده کم می‌ شود.

این جراحی چه زمانی توصیه می‌شود؟

بای پس معده از جراحی‌ های بسیارها بسیار تاثیر گذار در کاهش وزن می باشد. اما فقط تحت شرایط خاصی توسط پزشک توصیه می‌شود. دکتر بای پس معده تنها زمانی این جراحی را انجام می دهد که بیماری‌های ناشی یا موثر از چاقی مفرط، سلامتی فرد را تهدید کند. از مشکلات رایج ناشی از چاقی مفرط زانو درد و کمر درد است. علاوه بر آن در مورد بیمارانی که دچار بیماری‌های مرتبط با چاقی هستند، مثل دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی، کلسترول بالا، بیماری رفلکس معده و سرطان امکان دارد برای جلوگیری از پیشرفت آن این جراحی را انجام دهند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
این پست توصیه می شود

نظرات